Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه کرمان جزو سه استان برتر کشور در مقابله با قاچاق است، گفت: ارزش ریالی کشفیات قاچاق در سال جاری ۱۶۷ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال قبل ۵۱ درصد افزایش یافته است.

سردار"عبدالرضا ناظری" امشب ۲۳ آذرماه در جلسه کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار کرد: مسئولان کشوری باید به صورت ویژه به استان کرمان در بحث قاچاق توجه کنند و باید سهم استان در این زمینه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم و تنوع قاچاق در استان بسیار بالاست و با توجه به جغرافیا و گستردگی استان کرمان، همجواری با دو استان مرزی و ... نیازمند توجه ویژه در بحث قاچاق هستیم تا با استفاده از تمام ظرفیت ها تحول و جهش خوبی در این حوزه ایجاد کنیم.

ناظری با اشاره به قاچاق سوخت تاکید کرد: ساماندهی توزیع سوخت باید در سطح استان صورت بگیرد تا جلوی نشت سوخت گرفته شود و تجهیز گلوگاه های استان به سیستم کنترل و دوربین های تطبیق پلاک خودرو با بارنامه لازم است که اکنون در برخی از استان ها انجام می شود و در صورت نصب چنین دوربین هایی خیلی راحت می توانیم تانکرهای حامل سوخت را کنترل کنیم زیرا اکنون با بارنامه های جعلی قاچاق سوخت می کنند.

وی با اشاره به لزوم رفع موانع قانونی در مقابله با قاچاق سوخت بیان کرد: باید کامیون ها و تانکرهایی که دنبال قاچاق هستند، مصادره و یا توقیف شش ماهه بشود زیرا از ظرفیت های نظام برخوردار می شوند و در امر قاچاق سوءاستفاده می کنند و امروز یک دستگاه تانکر حمل گاز با شلیک همکاران ما متوقف شده که ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به ضرورت برخورد سازمان ها و استفاده از ابزار سازمانی در مقابله با قاچاق سوخت گفت: طرحی در زمینه باک های اضافی خودروها داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه قاچاق دام باید سازمان های نظارتی وظیفه خود را به خوبی انجام بدهند، افزود: کشتارگاه ها نقطه دیگری است که نشتی دام را داریم و باید در این زمینه نظارت بیشتری صورت بگیرد.

ناظری تصریح کرد: کرمان جزو سه استان برتر کشور در حوزه مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت است و در هشت ماه گذشته امسال بیش از ۶۸۶۷ راس دام قاچاق و بیش از ۳۳۸ تن شیرخشک قاچاق کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار لیتر سوخت از ابتدای امسال تاکنون در استان کرمان کشف شده، بیان کرد: ۱۲۰ باند در این حوزه منهدم شده و توقیف ۲۰ دستگاه کامیون نفتکش را داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: ارزش ریالی کشفیات قاچاق در سال جاری ۱۶۷ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال قبل ۵۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۴۹ پرونده با ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال و ۲۲۹ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

ناظری تصریح کرد: نبود شعب اداره تعزیرات در شهرستان ها مشکلات زیادی را به دنبال دارد و در بحث انبار نگهداری کالاهای قاچاق و هزینه کرایه حمل کالاهای مکشوفه به مرکز استان مشکل داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی کرمان مقابله با قاچاق استان کرمان قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ توحید فارسی افزود: در اجراى طرح تشدید مبارزه با کالاى قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهاى عبوری در محورهاى مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیسه ۲۵ کیلویی انواع غذاى ماهى و آبزیان خارجى قاچاق به وزن ۱۰ تن را کشف کردند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه قاچاق کالا همواره ضربه سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و موارد مشابه مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد