Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: لازمه بازگشایی مجدد آرامستان‌های شهر همکاری و مشارکت شهروندان است.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سوگ، پاسخ طبیعی، مؤثر و سالم به یک مصیبت و فقدان است؛ فرهنگ سوگواری در جامعه ما با برگزاری مراسم تشییع، خاکسپاری، عزاداری جمعی و مراسم متعدد با حضور اقوام، دوستان و آشنایان موجب برون‌ریزی و تخلیه هیجانات منفی می‌شود و زمینه را برای بازگشت به زندگی عادی فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورتی که شرایط برون‌ریزی هیجانات منفی فراهم نباشد فرد عزادار، دچار هیجانات منفی و دردناک اندوه، ناراحتی، عذاب وجدان و رنج بسیار زیاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور موجب شد تا خانواده‌های متعددی با مرگ ناگهانی عزیزانشان مواجه و داغدار شوند، اما به دلیل شرایط موجود، محدودیت‌های زیادی در فرایند تشییع، تغسیل، تدفین و مراسم‌های سوم، هفتم، چهلم (و رفت و آمدهای خانوادگی، اقوام، دوستان، نزدیکان و همسایگان) به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه سازمان آرامستان‌های شهرداری نیز برای برون رفت از شوک از دست دادن فرد متوفا و تجربه سوگ ابراز نشده برای داغ دیدگان، برگزاری مراسم‌های سوگواری به صورت محدود و با رعایت تمام اصول بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی برای رفع فرایند سوگ را مورد توجه قرار داده بود، تاکید کرد: متأسفانه به جهت بی توجه و رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط تعداد معدودی از افراد و به خطر افتادن سلامت شهروندان و بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا، آرامستان باغ رضوان و آرامستان‌های محلی تعطیل شد و پذیرش زائران برای زیارت اهل قبور و برگزاری مراسم امکان‌پذیر نیست و تنها خدمات مربوط به خاکسپاری با حضور حداقلی افراد انجام می‌شود.

مرادی گفت: هرچند که این تعطیلی نیز با واکنش‌های متفاوتی مواجه و بسیاری از خانواده‌ها علیرغم غم و اندوه فراوان و دوری از عزیزان از دست رفته خود همکاری‌های لازم را با خادمان خود در آرامستان ها انجام و از مراجعه به آرامستان‌ها خودداری کرده‌اند، اما تعداد کمی از افراد با پارک خودروهای خود در حاشیه خیابان و ورودی‌های آرامستان با پای پیاده به زیارت اهل قبور رفتند که قطعاً این موضوع مخاطرات زیادی را برای آرامستان‌ها و برای خود آنها به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از شهروندان انتظار می‌رود زیارت اهل قبور را به زمان دیگری موکول و از مراجعه به آرامستان ها امتناع و با مشارکت و همکاری با خادمان خود، نقش مثبت و انسان دوستانه‌ای در پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس منحوس داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت عادی شدن شرایط، مراتب به مردم عزیز اطلاع رسانی می‌شود تا به یاری خداوند با آرامش خاطر و بدون نگرانی به زیارت اهل قبور و عزیزان از دست رفته خود بروند.

وی ادامه داد: از خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده نیز درخواست می‌شود با رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با کمترین نفرات و بسیار محدود برای انجام آئین خاکسپاری به آرامستان باغ رضوان مراجعه و از هرگونه تجمع و ازدحام خودداری و پس از انجام مناسک خاکسپاری سریعاً محل را ترک کنند و همکاری لازم را با مأمورین انتظامات سازمان داشته باشند.

کد خبر 461316

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آرامستان باغ رضوان سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آرامستان های شهرداری زیارت اهل قبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند