Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:08:47 GMT

دلیل آتش سوزی خط لوله مارون - اصفهان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۸۶۷۰

دلیل آتش سوزی خط لوله مارون - اصفهان چه بود؟

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: رانش زمین عامل وقوع حادثه برای خط لوله مارون - اصفهان بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حدود ساعت 11 و 15 دقیقه روز گذشته، (یکشنبه، 23 آذرماه) خط لوله 30 اینچ انتقال نفت مارون - اصفهان در نزدیکی تلمبه‌خانه سرخون در حاشیه شهرستان سرخون، در اثر رانش زمین دچار شکستگی شد و در پی جاری شدن نفت خام، آتش‌سوزی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم عرب یارمحمدی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در این خصوص شب گذشته با اشاره به اینکه رانش زمین در این منطقه پیش از این هم سابقه داشته، گفت: بخش عمده آتش ناشی از حادثه مهار شده است و گروه‌های عملیاتی در حال تعمیر بخش آسیب‌دیده خط لوله هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به اینکه رانش در مسیر بین تلمبه‌خانه شماره 5 و 6 خط لوله نفت مارون - اصفهان اتفاق افتاده است، گفت: با توجه به شرایط کار و پارامترهای عملیاتی، همه خطوط لوله کشور لحظه‌ای پایش می‌شوند. به محض پایین آمدن فشار تلمبه‌خانه در این منطقه، در دو طرف حادثه شیرهای انتقال بسته و گروه‌های تعمیراتی به محل اعزام شدند.

عرب یارمحمدی با تأکید بر اینکه همکاران ما در منطقه در نخستین لحظه‌های وقوع حادثه با احداث سد خاکی مانع جاری شدن بیشتر نفت خام در محیط اطراف شده‌اند، افزود: خوشبختانه این حادثه، آسیب جانی نداشته است و هم‌اکنون گروه‌های عملیاتی در حال مهار کامل و خاموش کردن آتش هستند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه خط لوله از لحاظ ریزش مواد مهار شده است، ابراز امیدواری کرد که بتوان در مدت کوتاهی افزون بر پاکسازی محیط و جمع‌آوری نفت خام، عملیات ترمیم خط لوله را هم انجام داد و این خط لوله فعالیتش از سر گرفته شود.

عرب یارمحمدی با قدردانی از صبر و همکاری ساکنان بومی منطقه گفت: در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر منطقه را پاکسازی کنیم.

وی تأکید کرد: حفظ جان و مال مردم در این حادثه برای ما در اولویت بوده و تعمیر خط لوله، عملیاتی شدن آن و تأمین خوراک پالایشگاه از اولویت‌های بعدی ماست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت پالایش و پخش شرکت پالایش و پخش مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه

محمدحسن یحیی نژاد مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز مازندران گفت: با اتمام عملیات گازرسانی و تست مقاومت و نشتی به خطوط لوله، گاز ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه تزریق شد.

او افزود: برای گازرسانی به این ۶ روستا در مجموع ۷۷ هزار و ۷۵۰ متر شبکه گذاری اجرا شده است.

یحیی نژاد پروژه گازرسانی به ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه را شامل دراسله، گرمخانی، شش رودبار، کنگل بن، گلناب دره و میانرود ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد