Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارجاسب عالی محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر شکستگی لوله انتقال نفت مارون به اصفهان در روز یکشنبه، حجم زیادی از نفت وارد بستر رودخانه سرخون شد و در پی آن خسارت قابل توجهی به منطقه به ویژه مناطق حاشیه رودخانه وارد شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا در ابتدا کارشناسان برای ارزیابی خسارت وارده اعزام می‌شوند و به پرونده افراد خسارت دیده بر اساس موازین قانونی در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی محمدی تصریح کرد: آلودگی بیش از یک دهه است که باعث ورود خسارت عمده به بخش کشاورزی و شیلات این منطقه شده است و تمامی مزارع شیلات ماهی بخش میانکوه از سرخون تا هلوسعد را تعطیل کرده است.

سرپرست دادگاه عمومی بخش میانکوه از وصول ۵۰ میلیارد تومان خسارت وارده به مردم طی سالهای گذشته خبر داد و گفت: این خسارت پس از رای قطعی دادگاه وصول شده و پیگیر وصول دیگر خسارت‌های وارده نیز هستیم.

عالی محمدی ادامه داد: شرکت نفت نسبت به مزارع شیلات ماهی که در نزدیکی مظهر چشمه سرخون بوده اعلام تملک کرده اما تاکنون در خصوص مزارع شیلات که در پایین دست چشمه در فاصله ۱۰ تا ۲۰ کیلومتری قرار دارند تمایلی به تملک نداشته و هرساله جهت جبران خسارت ناشی از تعطیلی این مزارع از طریق دادگاه اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۳ آذر) خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل دچار شکستگی می‌شود.

این حادثه منجر به ورود حجم قابل توجهی از نفت به چشمه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده دچار آتش‌سوزی می‎شود که شامگاه یکشنبه با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی مهار می‌شود.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

پیش از این حادثه چندین بار است که با شکستگی لوله نفت و نشت آن به زمین‌های اطراف و چشمه‌های پرآب منطقه مشکلاتی را در خصوص فعالیت‌های کشاورزی، شیلات و معیشت این منطقه ایجاد کرده است.

برچسب‌ها آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری قوه قضاییه سرخون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری قوه قضاییه سرخون آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری قوه قضاییه سرخون اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد

عملیات احداث طرح زیرگذر روستای پرتردد سرخون ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع 54 نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید کرد و ادامه‌ داد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود، همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می کنیم.

به گزارش تسنیم، این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان بناست ظرف مدت 4 ماه احداث شده و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است