Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:57:43 GMT

مهمانی شب یلدا، میدان دست و پنجه نرم کردن با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۰۶۵۹

مهمانی شب یلدا، میدان دست و پنجه نرم کردن با کرونا

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز محفل‌های دسته جمعی در شرایط فعلی به هر بهانه‌ای از جمله شب یلدا، دست و پنجه نرم کردن با بیماری و ویروس کرونا است، گفت: اگر دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها شکل بگیرند قطعا ١۴ روز بعد علائم خود را نشان خواهد داد و بیمارستان‌های ما با سیل مراجعه‌کنندگان روبه‌رو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و وضعیت نارنجی شهر اهواز اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده، با همراهی مردم و سایر دستگاه‌ها، در وضعیت نسبی و پایدار به سر می‌بریم اما این وضعیت پایدار فعلی، شکننده است.

وی افزود: با آغاز فصل سرما و سردتر شدن هوا، امکان تشدید بیماری‌های ویروسی فصلی وجود دارد و هر تجمع نیز موجب انتشار بیشتر ویروس می‌شود و بنابراین هرگونه نشست و دورهمی‌های خانوادگی و فعالیت بازارچه‌های محلی می‌تواند این وضعیت نسبی فعلی را به خطر بیندازد و باعث نگرانی کادر درمان شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به نگرانی از تشدید انتشار ویروس در دورهمی‌های شب یلدا گفت: عامل بیش از ۵۰ درصد از موارد ابتلا در پیک اول و پیک دوم کرونا، نشست‌ها و محفل‌های خانوادگی بوده و بنابراین انتظار می‌رود که مردم، شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.

وی افزود: محفل‌های دسته جمعی در شرایط فعلی به هر بهانه‌ای از جمله شب یلدا، دست و پنجه نرم کردن با بیماری و ویروس کرونا است؛ اگر دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها شکل بگیرند قطعا ١۴ روز بعد علائم خود را نشان خواهد داد و بیمارستان‌های ما با سیل مراجعه‌کنندگان روبه‌رو خواهند شد؛ این موضوع باعث نگرانی ما شده است.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: اکنون همه نگرانی ما در خصوص شب یلدا است؛ اگر مردم دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها و جلسات خانوادگی را به صورت مجازی برگزار کنند و این اجازه را بدهند که وضعیت پایدار فعلی تداوم پیدا کند، بیماری کنترل خواهد شد اما در غیر این صورت، خدای ناکرده نگرانی‌های ما در خصوص تشدید ابتلا و بالا رفتن آمار فوتی‌ها، شادی‌های ما را به عزا تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت و شلوغی بازارچه‌ها در آستانه مناسبت‌ها گفت: از کسبه بازارچه‌های محلی و اصناف انتظار می‌رود که تمام تلاش خود را بکنند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام پیش رو، وضعیت ثبات نسبی که در بازارچه‌ها برقرار است همچنان تداوم یابد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: یک بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری باعث تشدید مجدد این بیماری می‌شود و ثبات نسبی را می‌شکند. امید است که تجربه موفق و همراهی مردم در هفته‌های گذشته همچنان ادامه یابد؛ خود مردم نیز می‌دانند که نتیجه آن همراهی باعث شرایط پایدار فعلی شده است.

وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته در غرب اهواز، روزانه هر مرکز نمونه‌گیری سرپایی کرونا بیش از ١۵٠ مراجعه‌کننده داشت اما اکنون در بعضی روزها حتی پنج مراجعه‌کننده نیز نداریم که باعث خوشحالی است و نشان‌دهنده رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا بازارچه ها دورهمی ها غرب اهواز شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مائده مهدی‌پور، یکشنبه شب در نشست یکشنبه‌های الگویی با موضوع معرفی الگوی شبکه فعالان مردمی جمعیت برنا با بیان اینکه فرزندآوری یک دغدغه جمعی است و ما برای آگاه‌سازی زنان در این زمینه کار را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به‌دنبال مجموعه‌های دارای دغدغه جوانی جمعیت و مرتبط با این موضوع رفتیم.

مهدی‌پور افزود: در قدم اول، افراد دغدغه‌مند شناسایی شدند و جلساتی با حضور آنها برگزار شد.

فعال اجتماعی و فرهنگی جوانی جمعیت از شناسایی ۸۰۰ مادر دو فرزندی در یزد خبر داد و گفت: مولفه‌های این خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی مورد بررسی قرار گرفت.

وی از تنظیم پرسشنامه برای مادران دو و سه فرزندی و تکمیل آن توسط مادران خبر داد و عنوان کرد: مادران سه تا چهار فرزندی نیز که مسیر فرزندآوری را طی کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و فشارهای اجتماعی که به آنها وارد می شد، بررسی کردیم.

مهدی پور ادامه داد: این مادران برای دیگر خانواده ها به عنوان الگوی عینی معرفی شدند و شرایطی فراهم شد که مادران بتوانند با مادران چهار فرزندی ارتباط نزدیک داشته باشند و این دورهمی ها به صورت محله ای ادامه دارد.

وی یادآور شد: این دورهمی ها به یکی از پدران چهار فرزندی سپرده شد و کارگروهایی ذیل این دورهمی ها تشکیل شد ضمن اینکه این پدران و خانواده هایشان یک دورهمی خانوادگی را با دیگر خانواده ها برگزار می کنند.

مهدی پور به تشریح برنامه های این دورهمی ها پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری این دوره ها، بانک اطلاعات خوب و دقیقی از خانواده های چهار فرزندی در یزد شکل گرفت.

وی همچنین با اشاره به مادران دهه هشتادی که از آنها به عنوان «برنا مام» یاد می شود، افزود: مادران دهه هشتادی در سالهای اولیه ازدواج دچار فشار فرهنگی و اجتماعی بودند بنابراین شبکه مجازی تشکیل شد و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی پور با اشاره به دورهمی هایی که توسط برنا مام‌ها تشکیل شده، بیان کرد: اتفاقات جالبی به واسطه این دورهمی ها شکل گرفت از جمله اعتکاف مادر و کودک که به کمک همین هسته ها برگزار شد که اتفاق ناب و ویژه ای بود.

این فعال اجتماعی به تشریح ارتباطات برقرار شده با حوزه های علمیه، ماماها، مراکز بهداشت و ... پرداخت و افزود: تلاش شده تا شرایط به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و تا حدی اقتصادی برای ترغیب مادران به فرزندآوری و کمک به جوانی جمعیت فراهم شود.

کد خبر 6091522

دیگر خبرها

  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج
  • تشریح وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالجش
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است