Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:28:49 GMT

آشنایی با کاربردهای دوچرخه ثابت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۱۴۳۸

آشنایی با کاربردهای دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت که به عنوان exercise bicycle نیز شناخته می شود وسیله ایست همانند دوچرخه دارای زین، رکاب و دسته و برخی دارای فرمان هستند اما با این تفاوت که این دوچرخه ثابت است و از آن به عنوان وسیله ورزشی استفاده می شود نه وسیله جابجایی.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کراس اسپرت، این دوچرخه تمامی حرکات دوچرخه معمولی را شبیه سازی می کند؛ همینطور قابلیت تطبیق با دوچرخه معمولی را دارد برای این منظور دوچرخ ثابت را روی غلطک های دوچرخه قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلطک ها معمولا توسط دوچرخه سواران ماهر به منظور گرم کردن قبل از مسابقه استفاده می شود.نوع دیگری از دوچرخه ثابت وجود دارد که به آن cycle ergometer یا bicycle ergometer  (دوچرخه ارگومتر) می گویند.

نکات مهم در استفاده از دوچرخه ثابت

هنگام استفاده از دوچرخه ثابت باید کفش مناسب بپوشید.

اطلاعاتی درباره تنظیمات دوچرخه را مطالعه کنید.

پدال زدن را با مقاومت پایین و یا دنده پایینی آغاز کنید.

رفته رفته مقاومت و دنده را بالا ببرید.

از نوشیدن آب قبل و بعد و حین استفاده از این وسیله خودداری کنید.

بعد از استفاده از این وسیله تمرین های کششی انجام دهید.

روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت

استفاده از دوچرخه ثابت سه حالت دارد که اگر آن ها را رعایت کنید. می توانید بدون هیچ مشکلی این ورزش را انجام دهید.

حالت اول

دست های خود را روی فرمان میانی دوچرخه بگذارید. روی صندلی دوچرخه ثابت بنشینید. میان تنه از ران ها را به شکل طبیعی به سمت جلو خم کنید. کمرتان را صاف نگهدارید. گردن و شانه ها را ثابت نگه دارید و به آن ها استراحت بدهید.

حالت دوم

همانند حالت اول باشید اما کمی از روی صندلی بلند شوید. عضلات هسته بدن و باسن را درگیر کنید. زمانی که رکاب می زنید نزدیک شدن باسن به صندلی را حس کنید.

حالت سوم

دست ها را در انتهای بالایی فرمان قرار دهید. کمر را صاف نگه دارید. عضلات باسن و هسته بدن را درگیر کنید. در این حالت باسن در پست صندلی قرار دارد. همچنین در انجام این حرکت نباید احساس ناراحتی کنید.

بهترین دوچرخه ثابت

راهنمای خرید دوچرخه ثابت

۱. تحمل وزن

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید دوچرخه ثابت آن را در نظر بگیرید تحمل وزن آن می باشد. توصیه می شود همیشه دوچرخه ثابتی را خریداری کنید که بیشتر از ۱۰ کیلو از وزن شما را تحمل کند. تا در هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید. دوچرخه های ثابت موجود در فروشگاه کراس اسپرت از این قابلیت برخوردار می باشد.

۲. قیمت

قیمت دوچرخه های ثابت با توجه به کارایی و کیفیتی که دارند تعیین می شوند. با مراجعه به سایت کراس اسپرت می توانید دوچرخه ثابت مناسب با بودجه خود را انتخاب نمایید.

۳. مکانیزم

در هنگام خرید باید به مکانیزم دوچرخه ثابت که سه دسته می باشد توجه کنید. دسته های مکانیزم دوچرخه ثابت، تسمه ای و زنجیری و مگنتی می باشد.

۴. پدال

به دلیل اینکه نود درصد استفاده از دوچرخه به پدال مربوط است. این قسمت نیز از مهم ترین قسمت های دوچرخه می باشد. در هنگام خرید باید به جنس پدال توجه زیادی کنید و پدال با کیفیت بالا را خریداری کنید.

۵. زین

صندلی و یا زین دوچرخه ثابت نیز از قسمت های مهم دوچرخه می باشد. که باید در هنگام خرید نیز به این قسمت توجه زیادی کنید و همیشه به ظاهر آن ها توجه نکنید و کیفیت آن را بررسی کنید و دقت کنید صندلی با کیفیت داشته باشد.

۶. گارانتی و خدمات

همیشه در هنگام خرید به گارانتی و خدمات شرکت توجه کنید. زیرا که اعتبار شرکت را نشان می دهد. هر چه قدمت و اعتبار شرکت بالاتر باشد. خدمات و گارانتی آن بالاتر است. با خرید از فروشگاه اینترنتی کراس اسپرت می توانید از سلامت دوچرخه خود اطمینان داشته باشید.

۷. صفحه نمایشگر

دوچرخه های ثابت دارای مانیتور می باشند که مسافت، سرعت، کالری، ضربان قلب و ... را نشان می دهد. در هنگام خرید به این قسمت نیز توجه کنید تا به درستی اطلاعات را نشان دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دوچرخه ثابت دوچرخه هنگام خرید دوچرخه ثابت کراس اسپرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

مهر نوشت: وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903253

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • قیمت گندم مشخص شد
  • مانیتور جدید ال‌جی کاربرد پزشکی دارد
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • بلیت نساجی - پرسپولیس نایاب شد
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است