Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@22:46:17 GMT

سیل ۳۰۵ میلیارد تومان به ابرکوه خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۲۲۲۷

سیل ۳۰۵ میلیارد تومان به ابرکوه خسارت زد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، میزان بارش‌ها در روز ۱۶ آذر، ۴۳ میلی‌متر در ابرکوه و ۴۷ میلی‌متر در اسفندآباد در مدت زمان کمتر از هفت ساعت بوده است که بخشی از این سیلاب مهار و به خارج از شهر هدایت و بخشی از آن هم وارد شهر شد و به زیرساخت‌های شهری، کشاورزی و منازل مسکونی خسارت وارد کرد.

در این شهرستان در سه دهه گذشته ۲۲ بند خاکی احداث شده که مجموع ظرفیت آنها ۲۳ میلیون مترمکعب است که در این بارندگی هفت ساعته، ۲۰ میلیون مترمکعب یعنی ۸۶ درصد ظرفیت این بندهای خاکی پر از آب شد و برخی بندها مانند بندهای منابع طبیعی غرب ابرکوه سرریز و وارد شهر شدند که هم به بخش مرکزی ابرکوه و هم مهردشت خسارات جدی وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد شده است، تلف شدن ۵۰۰ راس دام سبک، تخریب ۶ رشته قنات فعال زنده، تخریب ۶۰ درصد جاده های بین مزارع شهرستان، آبگرفتگی مجتمع دام ده عرب و مجتمع دام در اسدآباد، آبگرفتگی هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی زیرکشت گندم، یونجه و ...، تخریب ۱۰ حلقه چاه کشاورزی، آسیب به ۱۰۰ هکتار از باعات زردآلود و... و. بخشی از این خسارت‌هاست.

همچنین قلعه تاریخی فیروزآباد و قلعه تاریخی مهردشت نیز ۷۰ درصد تخریب داشتند و بخش میراث فرهنگی در مجموع ۱۰ میلیارد تومان خسارت دید.خسارت‌های وارد شده به منازل روستایی را نیز بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعلام شده که در بخش مرکزی ابرکوه ۱۰۷ مورد تخریب و آبگرفتگی در شهر ابرکوه ۶۲ در مهردشت ۷۰ مورد و در روستاهای بهمن ۲۲۰ مورد آبگرفتگی و تخریب گزارش شده است.

کد خبر 572677 برچسب‌ها سيل استان یزد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان یزد میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو استان کرمانشاه، بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد.

بارش تگرگ در ساعات گذشته برخی محصولات باغی شهرستان پاوه را از بین برد و معابر روستایی را دچار خسارت کرد.

گفتنی است در پی بارش تگرگ تردد در برخی محورهای روستایی به سختی انجام می‌شد.

کد خبر 6098817

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند