Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس که سابقه حضور در فینال آسیا با سرخپوشان پایتخت را دارد، گفت: امسال خیلی به قهرمانی پرسپولیس در آسیا امیدوارم هستم و امیدوارم که این تیم بتواند در دیدار فینال به برتری دست یابد.

تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه ۲۹ آذرماه در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا طی سه سال گذشته است. سرخپوشان در سال ۲۰۱۸ با برانکو ایوانکوویچ توانست اولین حضورش در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند. یکی از بازیکنان موثر در پرسپولیس در آن مقطع گادوین منشا بود. بازیکنی که پرسپولیس با گل او توانست سد محکمی به نام الدحیل قطر را از پیش رو بردارد و پس از آن با برتری برابر السد قطر در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت، فینالیست شود.

در همین راستا با گادوین منشا مهاجم سابق سرخپوشان گفت‌وگویی انجام دادیم تا در مورد خاطرات خوب پرسپولیس در راه فینال سال ۲۰۱۸، گلی که او به الدحیل زد، خاطره‌اش از دیدار نهایی و شانس پرسپولیس برای قهرمانی صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

پرسپولیس فینالیست لیگ قهرمانان شد. نظر شما در مورد این مسابقه چیست؟

خیلی از فینالیست شدن پرسپولیس خوشحال هستم و امیدوارم که این تیم بتواند قهرمانی در آسیا را جشن بگیرد.

چقدر شانس برای تیم در آستانه دیدار نهایی قائل هستی؟

این بزرگ‌ترین مسابقه‌ای است که در قاره آسیا برگزار می‌شود و طبیعی است که بازی سختی از کار در بیاید اما خیلی امیدوار هستم و انشالله پرسپولیس امسال دیگر قهرمان است.

به‌عنوان بازیکنی که در تیم دیگری بازی می‌کنی و حتی پس از جدایی از این تیم به استقلال رفتی، از موفقیت پرسپولیس خوشحال می‌شوی؟

قطعا همینطور است. روزهای خیلی خوبی در پرسپولیس داشتم و با هوادارن این تیم هنوز هم ارتباط خوبی دارم. از موفقیت پرسپولیس همیشه خوشحال می‌شوم و امیدوارم که این تیم بتواند راهی که تا الان طی کرده را با قهرمانی تمام کند.

تو یکی از نفرات ثابت پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ بودی. از دید تو این پرسپولیس شرایط بهتری دارد یا آن تیم ۲۰۱۸؟

مقایسه خیلی سخت است اما به نظرم سال ۲۰۱۸ با وجود اینکه پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود، اما آن زمان واقعا تیم خوبی داشتیم و با بدشانسی قهرمان نشدیم. از دید من آن پرسپولیس بهتر بود اما الان هم تیم نفرات خوبی دارد.

به آن زمان برگردیم. چه عاملی باعث شد تا پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ با آن همه مشکلات مانند بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی بتواند آنطور موفق ظاهر شود؟

ما سال قبل از آن هم در نیمه نهایی بازی کرده بودیم. مشکلات وجود داشت اما همه بازیکنان تمام تلاششان را به کار می‌گرفتند و از طرفی حمایت هواداران هم بی نظیر بود و به بازیکنان انگیزه دو چندان می‌داد. همه آن مسائل دست به دست هم داد تا موفق ظاهر شویم و به فینال برسیم.

به بازی با الدحیل برسیم که پرسپولیس با گل تو سد محکمی را از پیش رو برداشت. در آن مورد صحبت کن.

بازی با الدحیل هم شرایط خاصی داشت و می‌دانستیم که باید موفق شویم. ما هیچ وقت نا امید نبودیم و از هواداران هم انرژی دو چندان گرفتیم. حتی وقتی هم در بازی برگشت گل خوردیم نا امید نبودیم و از تلاش دست نکشیدیم. می‌دانستیم که باید ببریم و خوشحالیم که هواداران خوشحال ورزشگاه را ترک کردند.

آن گل میان هواداران پرسپولیس محبوبیتت را دوچندان کرد. قبول داری؟

محبوب که بودم. (با خنده) اما واقعا آن گل باعث شد تا محبوبیتم بیشتر شود.

به عنوان سوال پایانی. اولسان کره جنوبی را می‌توان با کاشیما مقایسه کرد؟

تیمی که فینالیست شده فرقی نمی‌کند که با چه حریفی بازی دارد. به طور حتم تیمی که به این مرحله رسیده به اندازه کافی قوی بوده و باید با حداکثر توان در این دیدار ظاهر شد تا بتوان نتیجه لازم را گرفت./ ایرنا 

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس: بغض مارا بشکن

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا

امروز فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که این روز‌ها به میزبانی تایلند در جریان است، برگزار می‌شود که طی آن تیم ملی فوتسال ایران، پرافتخارترین تیم آسیا، به مصاف کشور میزبان می‌رود. ایران در دیداری دشوار موفق شد در نیمه‌نهایی از سد ازبکستان در ضربات پنالتی بگذرد و برای پانزدهمین بار به فینال رقابت‌های آسیا برسد. در سوی دیگر و در سناریویی تقریبا مشابه، تایلند هم در دیداری دشوار و در ضربات پنالتی از سد تاجیکستان گذشته تا در مجموع برای سومین بار طعم حضور در فینال چنین تورنمنت مهمی را بچشد.

امروز شاگردان وحید شمسایی در شرایطی مقابل رقیبی غیر از ژاپن در فینال بازی می‌کنند که تایلندی‌ها میزبان هستند و امید دارند به لطف همین مورد، بتوانند ایران را در مسیر قهرمانی متوقف کنند. با وجود این، تایلند به خوبی می‌داند مقابل قدرت مطلق آسیا در رشته فوتسال، کار دشواری دارد. ایران و تایلند پیش از این ۹ بار با هم بازی کرد‌ه‌اند که تیم ملی ایران هفت بار برنده شده، یک بار باخته و یک بازی آن‌ها هم مساوی شده است. آمار می‌گوید بخت اصلی با تیم ملی فوتسال ایران است، ولی تایلندی‌ها در این دوره با روندی مشابه با تیم ملی فوتسال ایران، خودشان را به فینال رسانده و نشان داده‌اند تیم قابل احترامی هستند. این موضوعی است که وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران هم در کنفرانس خبری پیش از این بازی به آن اشاره کرده است.

شمسایی درباره تقابل با تایلند در فینال می‌گوید: «ما برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین می‌رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یکشنبه در تایلند تعطیل است و حتما تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند. هر تیمی که به این مرحله رسیده حتما شایستگی‌اش را داشته است. من و همکارانم در تمام کنفرانس‌های خبری همیشه با احترام به حریفان به‌خصوص مربیان کارمان را انجام داده‌ایم، این بخشی از فرهنگ ماست. اما باید تأثیر میگل رودریگو سرمربی اسپانیایی تایلند را بر رشد فوتبال این کشور با دقت دید. ما همکاریم، اما روبه‌روی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم».

اشاره شمسایی به اشتباهات گذشته هدردادن عنوان قهرمانی در فینال است. در آخرین دوره این رقابت‌ها ایران در فینال بازی را به ژاپن واگذار کرد که شوک بزرگی به فوتسال ایران وارد شد. با این حال، بازیکنان تیم ملی پس از شوک خاصی که در نیمه‌نهایی متحمل شده و در آستانه از دست دادن فینال بودند، انگیزه ویژه‌ای دارند تا یک بار دیگر عنوان قهرمانی را به دست بیاورند. کاری که تا به الان ۱۲ بار ایرانی‌ها رقمش زده‌اند و این بار برای سیزدهمی که هرگز نمی‌تواند در این مورد عدد نحسی تلقی شود، بی‌تابی می‌کنند.

در این رقابت‌ها، امروز ابتدا افغانستان و قرقیزستان در رقابتی که از ۸:۳۰ صبح به وقت تهران برگزار می‌شود، برای سهمیه جهانی بازی می‌کنند؛ بعد در رده‌بندی، دو تیم تاجیکستان و ازبکستان از ساعت ۱۱:۳۰ به مصاف هم می‌روند و سرانجام هم در دیدار پایانی، از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی فوتسال ایران با تایلند میزبان دیدار می‌کند. پیش از این هر چهار تیمی که به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند حضورشان در جام جهانی را که قرار است به میزبانی ازبکستان برگزار شود، قطعی کرده‌اند. با این حال از آنجا که خود ازبکستان هم به جمع چهار تیم پایانی رسید، سهمیه آخر قرار است بین یکی از دو تیم افغانستان و قرقیزستان توزیع شود.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • گل‌های تیم ملی فوتسال ایران به تایلند در فینال قهرمانی آسیا
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • ملی‌پوشان با روحیه در سالن برگزار فینال (عکس)
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • امیدوارم با جام برگردیم | فوتسال در آسیا پیشرفت کرده است
  • شمسایی به دنبال تغییر تاریخ در فینال