Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@03:27:17 GMT

کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ رد نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۳۵۶۹

کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ رد نخواهد شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر کلیات را رد کنیم در واقع ما مجلسی‌ها دست خودمان را بسته‌ایم، چرا که دولت بودجه را می‌برد و یک مقدار اعداد و ارقامش را بالا پایین می‌کند و آن را دوباره بر می‌گرداند و این‌گونه یک ماه بررسی بودجه عقب می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد:آقای نوبخت در جلسه کمیسیون نقطه نظرات نمایندگان را شنید و متوجه سطح دغدغه و منویات آنان شدند.

نماینده مردم تبریز،آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت که در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، گفت: در خصوص ۲/۳میلیون فروش بشکه نفت در روز به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتیم که این عدد خوشبینانه است و ما به چه شیوه و روش و با چه استدلالی و منطقی قرار است که این مقدار نفت بفروشیم  که ایشان گفتند ما این رقم را مشروط در بودجه گذاشته‌ایم اگر از این طریق حاصل نشد راه‌های دیگری را در بودجه دیدیم.

وی ادامه داد: اگر در فروش نفت به آن‌چیزی که قرار است نرسیم از راه‌های دیگری مانند فروش اوراق مشارکت و امثال آن بتوانیم بودجه را اصلاح کنیم،بنابراین به نظر من کلیات باید تصویب شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی با فروش سلف نفتی مخالف است حال چگونه است که با فروش اوراق برای فروش نفت موافق است، بیان کرد: ما در مجلس با کلیات موافق هستیم و آن را شیوه مناسبی برای فروش و پیش فروش نفت در داخل می‌دانیم آن‌چیزی که مجلس با آن مخالفت کرد جزئیات بود و  هنگامی که در جزئیات توافق کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

پربیننده ترین خبر خوب مجلس به جاماندگان سهام عدالت مجلس سقف بودجه را ۱۰ الی ۱۵درصد کاهش می دهد/ اصلاحات فوری باید در دستور کار بودجه قرار بگیرد لایحه بودجه‌۱۴۰۰ قطعا لایحه کاملی نیست/ هدف بودجه بهبود وضعیت کشور و کاهش فشار بر مردم است افزایش فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها ورود مجلس به بررسی روند کلی تخصیص ارز۴۲۰۰تومانی/ نمایندگان نسبت به رویکرد دولت در بودجه مشکوک هستند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی فروش نفت کلیات بودجه بودجه 1400 بودجه 1400 کل کشور بودجه 1400 دولت فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: گاهی گفته می‌شود که مجلس را عده‌ای تضعیف می‌کنند اما نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم. آنچه که تلفیق تصویب کرده است شفاف بوده و درباره ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم.

وی افزود: همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد و برادر عزیزم آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند، چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

حاجی بابایی تاکید کرد: جداول بودجه تحویل شده و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیار شما قرار می‌گیرد و همه آنها در اختیار هیات رئیسه قرار گرفته و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف و حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و تلاش می‌کنیم در عین صداقت برای شما عمل کنیم.

دیگر خبرها

  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟