Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:13:37 GMT

نمایه‌سازی ۵ هزار سند در پژوهشکده حج

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۴۲۴۵

نمایه‌سازی ۵ هزار سند در پژوهشکده حج

از ابتدای راه‌اندازی مرکز اسناد پژوهشکده حج و زیارت، تاکنون بیش از پنج هزار عنوان سند از ۷۰ هزار برگ، فهرست‌نویسی و نمایه‌سازی شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، واحد اسناد حج و زیارت در سال 1397 زیر نظر پژوهشکده حج و زیارت تأسیس شد  و هدف از آن، جمع‌آوری تمامی اسناد مرتبط با حج و زیارت در داخل و خارج از کشور است تا محققان این حوزه بتوانند پژوهش‌های به روز علمی‌ و پژوهشی با تکیه بر اسناد انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام پژوهش‌های علمی در حوزه حج وزیارت به‌ویژه مطالعات تاریخی نیازمند اسناد و مدارک است و ارزش علمی این پژوهش‌‌‌ها با قدمت اسناد و میزان وثوق به آنها ارتباط مستقیم دارد. از ابتدای تاسیس واحد اسناد حج و زیارت تاکنون، تمامی اسناد اداری پژوهشکده حج و زیارت بررسی، پالایش و گزینش شده و ضمن فهرست‌نویسی و نمایه‌زنی، اطلاعات آن وارد برنامه شده است.

این اسناد (اداری و تاریخی) در بیش از 5 هزار عنوان از 70 هزار برگ، فهرست‌نویسی و نمایه‌سازی شده است و محققان می‌توانند با مراجعه به این واحد با توجه به مقررات و آیین‌نامه، از آنها استفاده کنند.
گفتنی است، معرفی و گزارش اسناد نمایه شده از مدتی پیش در سایت پژوهشکده حج و زیارت آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه به این آدرس  http://hzrc.ac.ir/posts/440/ مراجعه کنند.

حج 1400 در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفتاطلاعیه سازمان حج درباره واریز وجوه مازاد هزینه‌های حج تمتع 98راه‌اندازی سامانه بررسی فرآیند‌های عملیاتی حج و عتبات

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت پژوهشکده حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خدمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد. 

لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰  زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود. 

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم