Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی/ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 23 آذر به منزل دکتر «محسن فخری‌زاده» رفت و با خانواده این شهید دیدار کرد. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار قزوین صبح روز 24 آذرماه تفاهمنامه همکاری‌های مشترک فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان این وزارتخانه و استانداری قزوین را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهید فخری‌زاده همزمان از دو فضیلت علم و شهادت بهره برد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل شهید دفاعی و هسته‌ای دکتر «محسن فخری‌زاده» با خانواده این شهید دیدار کرد و گفت: این شهید والامقام از دو فضیلت علم و شهادت برخوردار بود.
او گفت: «در معارف دینی علم از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. اما ارزش دیگری که در دین اسلام به آن اشاره شده است فضیلت شهادت است، این دو در حوزه معرفت اجتماعی یک زایندگی خاصی ایجاد می‌کند؛ همچون شهید فخری‌زاده.»  صالحی در این دیدار با بیان اینکه شهادت این شهید بزرگوار موجب تأثر شدید شد، اظهار کرد: «در معارف دینی اسلام، علم از ارزش بسیار زیادی برخوردار است. اما ارزش دیگری که در دین ما به آن اشاره شده است فضیلت شهادت است که به تعبیر پیامبر(ص) که می‌فرمایند«فَوقَ کل ذی بِرّ بِرّحَتّی یقتَلُ الرَّجُلُ فِی سَبیلِ‌اللَّه»، قله کارهای نیکو است که هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند.»
او خطاب به خانواده فخری‌زاده افزود: «قبل از شهادت ایشان، عموم مردم کمتر ایشان را می‌شناختند اما الان کسانی که با این شهید در ارتباط بودند وقتی از او سخن می‌گویند، متوجه ارزش‌های اخلاقی بسیار زیاد وی می‌شوند به نحوی که در هر برگش هزاران حرف نهفته است اما دریغ و افسوس که حضور مادی ایشان از ما گرفته شده است. البته شهادت شهدا یک حیات جدید است. رشته‌های دانش و فناوری بسیار گسترده است وشهید فخری‌زاده در رشته‌های متنوع علمی و فنی فعال بودند. تنوع کار خلاقانه، هنر و تبحر خاصی می‌خواهد و این که در این تنوع کاری هر کدام را به نقطه‌ای رساندن توانایی ویژه‌ای را می‌طلبد که ایشان از آن بهره‌مند بود. روح آن شهید که اکنون زنده‌تر از گذشته است بیشتر از گذشته به باور مردم کمک خواهد کرد.»
وزیر فرهنگ خطاب به همسر شهید فخری‌زاده گفت: «سخنان شما پس از شهادت ایشان و استقامت و پایداری‌تان در مقاومت اجتماعی بسیار مؤثر بود و نشان داد راه شهدای کربلا و حضرت زینب کبری(س) همچنان پایدار است و جوشش این راه در پایداری پیروان ایشان جریان دارد.»

استان قزوین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه‌ای دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با استاندار قزوین و پیش از امضای این تفاهمنامه گفت:«استان قزوین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه‌ای دارد و به‌عنوان یک قطب فرهنگی و هنری به شمار می‌آید. در حوزه‌های مختلف شاهدیم که استان قزوین دارای مفاخر و شخصیت‌های فرهنگی و علمی برجسته در ادوار مختلف تاریخی است.»
صالحی ادامه داد: «استان قزوین در فضای میراث تاریخی و فرهنگی کشور چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ آثار به جا مانده کم نظیر است. این استان پایگاه خوشنویسی جهان اسلام است و در حوزه‌های مختلف مانند نگارگری، موسیقی، ادبیات، شعر و... ممتاز و متمایز است.» اوافزود: «با امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قزوین فرصتی برای ادامه اتفاقات خوب در حوزه‌های فرهنگی و هنری در این استان ایجاد می‌شود و این تفاهمنامه نقشه راهی برای اقدامات فرهنگی و هنری خواهد بود.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: «بعد از امضای تفاهمنامه توجه به اجرایی شدن مفاد آن ضروری است و باید نسبت به تحقق موضوعات آن توجه داشت تا چشم‌انداز آینده قابل اعتناتر و قابل اتکاتر باشد. بنابراین با توجه به اهتمام استاندار این استان می‌توان افقی ایجاد کرد تا بتوان به تعهدات این تفاهمنامه عمل کرد.»‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه های مختلف شهید فخری زاده استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا