Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ما شاهد انتقال مهارت همراه با دانش برای توسعه علمی هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، غلامحسین رحیمی دیروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: در سال‌های آینده اقبال دانشجویان برای فعالیت و آموزش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به مهارت آموزی این دانشگاه توسعه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید از نظر ساختار نیروی انسانی و زیرساخت تقویت شود و این موضوع در بستر علم، رشد و توسعه پیدا می‌کند.
آقای رحیمی با بیان این که انتقال مهارت همراه با دانش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شکل گرفته است افزود: ما به دنبال یک برنامه جامع هستیم تا دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان کانون مهارت آموزی برای کل نهاد‌های علمی کشور فعالیت داشته باشد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به مقالات علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: هم اکنون رتبه علمی کشور در سطح جهان از لحاظ مقالات علمی و پژوهشی 15، اما تعداد مقالات علمی ترویجی کشور اندک است و باید در این عرصه بستر مناسب برای افزایش تعداد مقالات علمی پژوهشی شکل گیرد.
وی به بحث تجاری سازی اختراعات نیز اشاره کرد و افزود: با وجود این که در عرصه تحقیقات توانسته ایم دست آورد‌های خوبی برای کشور به همراه داشته باشیم، اما ثبت اختراع ما هر سال در حال کاهش است بنابراین باید از طریق طراحی یک برنامه دقیق بتوانیم در این عرصه توسعه پیدا کنیم.
آقای رحیمی تاکید کرد: ساماندهی آموزش عالی و اجرای طرح آمایش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مباحث مهمی است که باید به آن توجه شود هر چند در این دانشگاه طرح آمایش از سال‌های گذشته در حال انجام است.
در پایان مراسم هفته پژوهش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اطلس کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتقال مهارت دانش دانشگاه فنی و حرفه ای مقالات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره هدف کنفرانس بین المللی صنعت هسته ای بیان کرد: اگر چه فشار نظام سلطه همواده در این جهت بوده که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت ها و هزینه های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است.

وی ادامه داد: شخصیت های با سابقه ای علیرغم مانع تراشی ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است و این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود،هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تزار علم و فن آوری ایران را به دنیا نشان دهد. 

اسلامی خاطر نشان کرد:  ما برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم تا این فن آوری ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا حصار ها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی خلق  و ظهور کند.البته این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی