Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست مشاوران ایثارگر وزرا که با حضور مدیران بنیاد شهید کشور در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و به ویژه شهید دانشمند دکتر فخری زاده اظهار کرد: حرکت ها و اقدامات خوبی در زمان مدیریت جناب آقای مهندس اوحدی در بنیاد شهید به وجود آمده است و بنده در جلسات هیئت دولت تلاش و کوشش این برادر ارجمند را در دفاع از حقوق خانواده شهدا و ایثارگران از نزدیک شاهد هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر حاتمی با بیان اینکه وزارت دفاع همچنان در حال و هوای شهادت دکتر فخری زاده هست و داغ فقدان این دانشمند عزیز همچنان بر ما سنگینی می کند، گفت: رهبر معظم انقلاب پس از ترور شهید دانشمند فخری زاده فرمودند:" دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش هایی که وی بدانها اشتغال داشت."

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمن در این حادثه به دنبال ایجاد وقفه در روند حرکت علمی و سرعت پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه فناوری های نوین بود گفت: دشمن به خوبی فهمید در عرصه های نوظهور و بدیع به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کردیم که برای جمهوری اسلامی ایران اقتدار آفرین بوده است؛ لذا با این اقدام تلاش کرد روحیه مردم را تضعیف و به امنیت و اقتدار ایران خدشه وارد سازد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تلاش سازمان پژوهش های نوین دفاعی با جدیت بیشتری نسبت به قبل ادامه خواهد داشت گفت: تمامی کارکنان و مدیران وزارت دفاع بعد از ترور این شهید والا مقام عزم خود را برای ادامه راه فخری زاده جزم کردند و دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی نیز در اقدامی شایسته، بودجه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را ۲۵۶ درصد افزایش داد.

 امیر حاتمی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه موضوعات موشکی ما گرچه خار چشم دشمنان شده است و ما هر روز توان و قدرت موشکی خود را تقویت کرده ایم گفت:  فرهنگ شهادت اولی تر از همه این پیشرفت ها است و ملتی که فرهنگ شهادت داشته باشد سلطه پذیر نیست و دشمن نمی‌تواند بر آن ملت فائق آید و در واقع چیزی که کشور را در برابر زورگویی و بی منطقی های نظام استکبار بیمه می کند فرهنگ شهادت آن ملت است.

وزیر دفاع تصریح کرد: در کشوری که میلیون‌ها جوان آماده شهادت هستند هیچ قدرتی توان چیره شدن بر این کشور را نخواهد داشت.

وزیر دفاع با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران کار خود را به خوبی انجام داده‌اند گفت: آنها با اهدای جان خود و در طبق اخلاص گذاشتن ارزشمندترین عنصر حیاتی خود تکلیف خود را به خوبی انجام دادند و ما وظیفه داریم به بهترین نحو یاد و خاطره این عزیزان و  فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم.

امیر حاتمی گفت: ما باید قدردان شهدا، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان ورزمندگان باشیم و تاکنون نیز نتوانستیم حق واقعی بخشی از این عزیزان را ادا نماییم و ضروری است رسیدگی به آن بخش با سرعت و  اهتمام بیشتری دنبال شود.

وزیر دفاع در پایان گفت: اگر کسی در هر لباسی کاری برای دفاع از میهن انجام می‌دهد و جانفشانی می کند باید اطمینان خاطر داشته باشد و یقین بداند کسانی همواره قدردان تلاش و مجاهدت های او خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر دفاع فرهنگ شهادت امیر حاتمی فرهنگ شهادت وزارت دفاع فخری زاده وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ جواد حاتمی در نشست هم اندیشی راهکار‌های تحقق حداکثری جهش تولید با مشارکت مردم در صنعت ارزآفرین پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر در سال گذشته با ۵۱۰ میلیون دلار صادرات در این شاخص رشد ۱۸ درصدی داشته و همچنین موفق به کسب درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی بوشهر حدود ۹ میلیون و ۲۴۸ هزار تن است که بخشی از این محصولات به صورت خوراک به مصرف واحد‌های دیگر مجتمع می‌رسد و بخش دیگر به عنوان محصول نهایی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: مجموعه پتروشیمی با توجه به تنوع محصولات بزرگ‌ترین زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور را دارا است به نوعی که از مرحله دریافت گاز ترش تا انواع محصولات شیمیایی و الفینی در پتروشیمی بوشهر تولید می‌شود.

حاتمی ادامه داد: این محصولات توسط ۱۲ پتروشیمی تولید می‌شود و یا در آینده با راه اندازی فاز‌های توسعه‌ای تولید آنها آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر از طریق فروش یوتولیتی کمک شایانی به سایر واحد‌های پتروشیمی دارد به نحوی که یک سوم درآمد پتروشیمی بوشهر از محل فروش یوتیلیتی است.

حاتمی عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات پتروشیمی تهیه خوراک است که با توجه به راه اندازی فاز دوم در آینده نزدیک نیاز است سهمیه خوراک پتروشیمی بوشهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: در تحقیق و توسعه نگاه به این است که از ظرفیت‌های داخلی نهایت استفاده انجام و از شرکت‌های داخلی برای شارژ کاتالیست‌ها بکارگیری شود.

حاتمی افزود: رویکرد زیست محیطی به صورت عینی و واقعی در پتروشیمی بوشهر دنبال می‌شود و در این زمینه برای کاهش پساب و حفظ محیط زیست منطقه اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز تندیس واحد پاک به پاس اقدام‌های ارزشمند زیست محیطی به مجموعه پتروشیمی بوشهر اهدا شده است.

حاتمی ادامه داد: بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی و صرفه ۱۵۰ هزار دلاری ماهانه از دیگر دستاورد‌های این پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: روزانه مصرف انرژی در حوزه تولید پایش می‌شود تا سهم بسزایی در صرفه جویی و پایش به صورت روزانه انجام شود.

حاتمی ادامه داد: کل فروش پتروشیمی بوشهر ۵۹۸ میلیون دلار گزارش شده است.

وی افزود: در مرحله دوم پتروشیمی متوسط پیشرفت واحد‌های در دست ساخت ۹۳.۵ درصد است که انتظار می‌رود دو تا سه طرح این مرحله در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر