Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:34:11 GMT

پیشنهاد آزادسازی قیمت‌ خودرو‌های کم تیراژ

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۷۱۷۷

پیشنهاد آزادسازی قیمت‌ خودرو‌های کم تیراژ

خبرگزاری تسنیم: آرش محبی نژاد با اشاره به بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای اصلاح صنعت خودرو که اخیرا به شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ارسال شده است، اظهار داشت: در این بسته افزایش ۵۰ درصدی تولید مطرح شده که اجرایی شدن آن الزامات خاص خود را دارد.

وی با اعلام اینکه در این بسته اعلام شده می‌توان قیمت خودرو‌های پرتیراژ ارزان قیمت را همچنان دستوری تعیین کرد به شرط آنکه قطعه ساز و خودروساز دچار ضرر نشوند، افزود: در خودرو‌های کم تیراژ نیز آزادسازی قیمت‌ها پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور تصریح کرد: در بخش صنعت خودرو تأمین نقدینگی نیز در این بسته مورد تاکید قرار گرفته است. سال گذشته قرار بود به استناد مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو ارائه شود، اما متأسفانه فقط ۵۰ هزار میلیارد تومان از این منابع تخصیص پیدا کرد که که در نهایت عایدی قطعه سازان از این رقم بسیار ناچیز بود. امسال تاکید شده مابقی این منابع به صنعت خودرو تزریق شود.

محبی نژاد اضافه کرد: در تأمین ارز مورد نیاز و مواد اولیه خودروسازان و قطعه سازان نیز مواردی عنوان شده که بتوان با رفع آن‌ها جهش تولید را در این بخش اجرایی کرد.

وی با تأکید براینکه کل مطالبات زنجیره تامین از خودروسازان ۴۰ میلیارد تومان است، گفت: از این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان معوق شده است

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور به اصلاح خرید قطعات توسط خودروسازان تأکید کرد و گفت: در این بسته اعلام شده برای جلوگیری از ضرردهی قطعه سازان اگر نهاده‌های تولید با ۱۰ درصد افزایش روبرو شوند به همین میزان قیمت قطعات نیز اصلاح شود. در کنار این خودروسازان باید متناسب با این اصلاح قیمت‌ها قرارداد‌ها را هوشمند کنند تا قطعه سازان از زیان خارج شوند.

محبی نژاد تصریح کرد: در مجموع بسته اصلاح وضعیت صنعت خودرو به شورای هماهنگی سران سه قوه ارسال شده و آن‌ها گفته اند تا پایان این هفته تصمیم گیری‌های لازم برای تصویب این بسته انجام خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار خودرو آزاد سازی قیمت ها میلیارد تومان قطعه سازان صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد

ربیعی گفت: ۵۰ هزار متر شبکه توزیع برق در شهرستان میامی طی سال گذشته اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی از نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی توزیع برای تامین برق متقاضیان میامی خبر داد و گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط از مرحله نخست و دوم خط ۶۳ کیلوولت عباس‌آباد با هدف تامین برق دهستان فرومد تا مجتمع خدمات رفاهی ساخته شد.

ربیعی ادامه داد: ۳۸ هزار متر شبکه‌ توزیع برق روستاهای طلوبین، گلستان، کوهان، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد از توابع میامی اصلاح و بهینه‌سازی کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود