Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل حسین زهی گفت: مقرر شد پیله وران سیستان و بلوچستان که کالا از مرز خارج می کنند از آن سو نیز کالا وارد کنند و نیاز به ارزآوری نداشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده و موافقت بانک مرکزی و وزارت صمت مقرر شد پیله وران سیستان و بلوچستان که کالا از مرز خارج می کنند از آن سو نیز کالا وارد کنند و نیاز به وارد کردن ارز نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی بیان کرد: جلسه ای نیز با حضور معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان درباره معضلات پیله وران میرجاوه و دیگر نقاط استان برگزار شد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیله وران همانطور که از نام آن ها مشخص است باید مبادله کالا به کالا باید انجام دهند، در سیستان و بلوچستان این افراد کالا را از طریق مرز از کشور خارج می کردند، اما در مقابل آن ارزی وارد کشور نمی کردند.
 
حسین زهی ادامه داد: این قانون در گذشته تصویب شده بود اما به پیله وران اطلاع رسانی دقیقی نشده بود، این در حالی است که بانک مرکزی اصرار داشت پیله وران باید حتما ارز نیمایی وارد کنند که پیگیری های لازم در ین زمینه انجام و مشکل آن ها رفع شد.
 
وی اظهار کرد: پیله وران از طریق بازارچه های مرزی اقدام به تبادل کالا می کنند و با پیگیری های انجام شده سیستان و بلوچستان نیازی به ارزآوری از سوی پیله وران ندارد و در این زمینه مستثنی شده است.
 
نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیله وران استان کالایی خارج می کنند و لازم است از آن سوی مرز هم کالاهای مشخص شده از سوی وزارت صمت را وارد کنند که نیاز به ارزآوری نداشته باشد.
 
وی بیان کرد: مشکل دیگر پیله وران مربوط به مالیات آن هاست، به رغم اینکه برای آن ها مالیات در نظر گرفته شده بود اما آن ها اطلاع کامل نداشتند که باید اظهارنامه مالیاتی پر کنند که در این زمینه پیگیری های لازم انجام می شود.
 
حسین زهی افزود: ساماندهی واردات و صادرات کالا به عنوان رکن اساسی زندگی مردم مرزنشین و منبع ارتزاق آن ها از ضرورت های اجتناب ناپذیر است، حمایت از پیله وران موضوعی است که باید با حضور همه جانبه مدیران مربوطه و پیگیری وزارت امور خارجه در دستور کار باشد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین کالاهای اساسی در عصر فشار اقتصادی و تحریم های ظالمانه از مبادی مرزی بسیار مهم و کلیدی بوده و از این رو نقش تجار بسیار پررنگ تر است.
 
حسین زهی عنوان کرد: در راستای حل مشکلات پیله وران با تدوین آیین نامه جدید، تمدید کارت های پیله وری و افزایش کالاهای قابل تبادل گام های موثری برداشته خواهد شد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی وارد کنند پیله وران حسین زهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد

عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان از پرورژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان افزود: این اداره کل با الحاق زمین به محدوده شهر‌ها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به چرخه ساخت و ساز مسکن توانست گام‌های ارزشمندی را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.
وی از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد و افزود: در این استان علاوه‌بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان