Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهش‌گر و کارشناس حوزه اقتصاد فرهنگی کودکان و نوجوانان معتقد است فرآیند تربیتی و فضای اقتصادی که اخلاق و رفتار کودک در آن شکل می‌گیرد، فرهنگ اقتصادی است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزرای دانشجو، مهدی طغیانی کارشناس علوم اقتصادی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی روز ۲۴ آذر ۱۳۹۹ میهمان برنامه زنده مجله صبحگاهی «طلوع» شبکه چهار سیما به مناسبت هفته پژوهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «مساله‌شناسی اقتصادی در حوزه کودک و نوجوان» برگزار شد.
بر اساس این خبر پژوهش‌گر و کارشناس حوزه اقتصاد فرهنگی کودکان و نوجوانان در برنامه «طلوع» به بیان مباحثی در حوزه اقتصاد فرهنگی کودک پرداخت و گفت: اگر مشکلات اقتصادی امروز جامعه را بررسی کنیم می‌بینیم که بخش زیادی از آن به‌خاطر سیاست‌گذاری‌ها و نبود زیرساخت‌های اقتصادی در کشور است.
او با اشاره به این‌که بخش فرهنگ اقتصادی کم‌تر در این سیاست‌گذاری‌ها دیده شده است افزود: اگر کشور‌های موفق در حوزه اقتصادی را بررسی کنیم می‌بینیم که با اصلاح سیاست‌گذاری‌ها و ترمیم زیرساخت‌های این حوزه، اقتصاد و فرهنگ را هم‌سو باهم پیش برده‌اند.
طغیانی مزیت پیداکردن فرهنگ اقتصادی را نتیجه پشتیبانی فرهنگ از بخش‌های تولید دانست و یادآور شد اگر تمام بستر‌های تولید فراهم باشد، اما فرهنگ مولد و رفتارساز وجود نداشته باشد فعالیت اقتصادی موفق نمی‌شود و اگر امروز با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی شاهدیم برخی افراد با چنگ و دندان به دنبال حفظ بخش تولید خود هستند نتیجه تربیت فرهنگی آن‌هاست.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تهیه بسته منسجم آموزش اقتصادی و مالی در ایران با عنوان «اقتصاددان کوچک» برای کودکان ۶ تا ۹ سال اشاره و خاطرنشان کرد: در این بسته‌ها تربیت اقتصادی از ۶ سالگی شروع می‌شود و رفته‌رفته چارچوب‌ها در ذهن کودکان شکل می‌گیرد.
او ادامه داد دوره ۶ تا ۹ سالگی در آموزش مفاهیم زیربنایی اقتصادی بسیار مهم است و، چون نمی‌توان آن‌ها را در یک قالب مشخص ارایه کرد تلاش کردیم با کمک مربیان توان‌مند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مفاهیم را در قالب‌های فرهنگی‌هنری مانند شعر، داستان، نمایش و... به کودکان منتقل کنیم.
پژوهش‌گر حوزه اقتصاد فرهنگی کودکان نقطه‌ی محوری در تربیت اقتصادی را «انتخاب» عنوان کرد و اظهار داشت: اگر الگوریتم انتخاب را صحیح به کودکان آموزش دهیم در تمام حوزه‌های زندگی می‌توانند عملکرد درست داشته باشند.
او افزود باید تلاش کنیم در بحث انتخاب به کودکان بیاموزیم که همواره تنها به فکر منافع شخصی خود نباشند و حواس‌شان به دیگر افراد اجتماع نیز باشد.
طغیانی هم‌چنین مفهوم صبوری را از دیگر واژه‌های کلیدی در سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانست و گفت: صبوری جزوی از تربیت اقتصادی است که به همراه خلاقیت، نوآوری و قدرت خطرپذیری باید در کنار هم قرار گیرد تا موفقیت اقتصادی حاصل شود.
وی در پایان نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تعلیم و تربیت کشور را بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود کانون با توجه به گستردگی مراکز و مربیان توان‌مندش می‌تواند در حوزه فرهنگ‌سازی پشتیبانی‌های خوبی در کشور داشته باشد.
دوازدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش با شعار «از مساله‌شناسی تا آینده پژوهی (آینده ساختنی است)» از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون با همکاری شبکه ۴ سیما تدارک دیده شده است.
این برنامه با اجرای محمدرضا مقدسیان از ۲۴ تا ۲۶ آذر و روز ۲۹ آذر میزبان یکی از کارشناسان حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

به گزارش جماران؛ امیرحسین بانکی پور در گفت و گویی ویدیویی به رجانیوز گفت: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند.

کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند .

بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم .

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

حجم ویدیو: 8.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است