Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید قبادی‌دانا گفت: هزینه لازم برای تهیه لپ‌تاپ به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای ۵۰ پذیرفته‌شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ واریز می‌شود.

به گزارش برنا؛ وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹  گفت: عزم، اراده و تلاش این افراد برای رسیدن به این موفقیت بزرگ قابل ستایش است و باید این افراد را به عنوان الگو به آحاد جامعه معرفی کرد تا همگان بدانند با اصرار بر توانستن و خواستن می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: حضور افراد دارای معلولیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی منوط به تحقق شرایط مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری در بخش‌های فضای فیزیکی، تجهیزات و وسائل آموزشی و ... است؛ همچنین دسترس‌پذیری به سامانه شاد و وصول کتاب‌های صوتی و بروزرسانی کتاب‌های با خط بریل از جمله درخواست‌های پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ می‌باشد از طرفی ایجاد شرایط برابر، رفع تبعیض، یکسان دیدن افراد دارای معلولیت مطالبات این افراد از جامعه است.

قبادی دانا تصریح کرد: مطابق آئین‌نامه ماده ۹ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید در دهک‌های درآمدی ۱ تا ۷ شهریه به طور کامل توسط سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود؛ همچنین از سال گذشته کمک هزینه تشویقی برای دانشجویان دارای معلولیت شاغل در دانشگاه‌های دولتی مبلغ ۴۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان براساس مقطع تحصیلی واریز می‌شود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ابزار لازم برای استفاده از فضای مجازی و راه دور یکی از دغدغه‌های امروز دانشجوی دارای معلولیت است که برای رفع این مشکل کمک هزینه لازم برای تهیه لپ‌تاپ به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای ۵۰ پذیرفته‌شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ واریز می‌شود؛ همچنین برای ۶ نفر از پذیرفته‌شده برتر که رتبه زیر هزار کشوری را کسب کردند یک عدد لپ‌تاپ اهداء می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۱۵۸ هزار نفر از دانش‌آموزان دارای معلولیت در سطح کشور تحصیل می‌کنند که حدود ۸۰ هزار نفر در مدارس استثنایی و مابقی در مدارس پذیرا هستند و ما باید حق و حقوق افراد دارای معلولیت را به عنوان بزرگترین اقلیت جهان اجرایی کنیم. افراد دارای معلولیت باید بتوانند یک زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی در درون جامعه و بستر خانواده را به راحتی تجربه کنند بطوری که مناسب‌سازی فضاهای مختلف در سطح کشور باید صورت گیرد. 

قبادی‌دانا بیان کرد: از ۵۰ پذیرفته‌شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹، ۷ نفر رشته پزشکی، ۴ نفر رشته داروسازی، ۲ نفر در رشته دندانپزشکی، ۶ نفر در رشته حقوق و ۲۱ نفر در رشته‌های مهندسی، زبان‌های خارجی و گروه هنر پذیرش شدند که ۱۳ نفر دارای معلولیت شدید، ۱۹ نفر دارای معلولیت متوسط و ۱۸ نفر معلولیت خفیف دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی جامعه فضای مجازی کنکور معلولان افراد دارای معلولیت میلیون تومان قبادی دانا لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها