Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، در این دیدار محمد فاروق مفتاحی مدیر مدرسه تعلیم القران و نماینده انجمن قاریان هند با تشکر وقدردانی از برپایی سالانه مسابقات قرآن کریم توسط رایزنی فرهنگی ،این مسابقات را منشاء خیر و تاثیر فراوان در رشد وگسترش اقبال جوانان مسلمان هندی به قرآن کریم دانست.

محمد فاروق مفتاحی خاطرنشان کرد: تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در گسترش فرهنگ قرآنی و افزایش و توسعه کمی وکیفی حفظ و قرائت قرآن کریم در بین جوانان ، الگوی مناسبی است برای مسلمانان هند در مسیر تلاش هایی که در محافل دینی وآموزشی مربوط به مسلمانان هند در خصوص تربیت وپرورش حافظان وقاریان قرآن کریم صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درادامه این دیدار، ربانی رایزن فرهنگی کشورمان نیز ،قرآن کریم را حلقه وصل مستحکم  و یکی از ظرفیت های مهم همکاری و همدلی میان مسلمانان هند وایرن نامید ویادآورشد ؛هر ساله اقبال خوبی از سوی حافظان وقاریان قرآن کریم در هند جهت مشارکت در مسابقات سالانه قرآن کریم رایزنی فرهنگی بعمل می آید واین برنامه می تواند علاوه بر دو رشته حفظ وقرائت در زمیه تفسیر وفهم قرآن کریم نیز صورت گیرد.

رایزن فرهنگی در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای هماهنگی اساتید قرآنی ایران جهت آموزش قاریان وحافظان هندی ابراز امیدواری کرد با رفع بیماری کرونا فرصت برپایی دوره های آموزشی و کارگاهی قرآن کریم فراهم اید.

گفتنی است علیرغم محدودیت های کرونایی ، امسال بیست ویکمین دور از مسابقات قران کریم توسط رایزنی برگزار و در آن بیش از پنجاه قاری وحافظ از ایالت های دهلی و همجوار شرکت کردند. نفر اول مسابقات حفظ وقرائت این دور از مسابقات که از شهر مادورا اطراف دهلی بودند پس از بازگشت با استقبال هزاران  نفر از اهالی شهر و مسئولین این استان از جمله استاندار، دیگر مقامات محلی ,علما ومسلمانان این شهر روبرو شدند و شبکه های محلی به  پوشش  خبری گسترده آن پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرچهان، چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سرچهان و بخش مشهد مرغاب شهرستان خرمبید به میزبانی سرچهان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در تالار نگین شهر کره‌ای برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم دانش آموزان مدارس سرچهان طرح بوم و نشاط خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران