Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:48:05 GMT

بررسی بودجه جهاد دانشگاهی در کمیسیون آموزش مجلس

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۹۵۶۶

بررسی بودجه جهاد دانشگاهی در کمیسیون آموزش مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی بودجه جهاد دانشگاهی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که کمیسیون از سازمان برنامه برای اصلاح بودجه جهاد دانشگاهی قول مساعد گرفته است.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد: در این جلسه آقای طیبی رییس جهاد دانشگاهی به ارائه گزارشی از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی و اقدامات انجام شده در حوزه‌های علمی، مهندسی و کشاورزی و دستاوردها در عرصه دفاع مقدس پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بودجه جهاد دانشگاهی از سال ۸۶ تا ۹۷ رشد داشته اما با این وجود فاصله حقوقی اساتید جهاد دانشگاهی با اساتید در سایر دانشگاه‌ها زیاد است، لذا کمیسیون آموزش از سازمان برنامه قول گرفت که این بودجه را برای پرداخت حقوق اساتید اصلاح کند تا بتوان این فاصله را تامین کرد.

فلاحی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی از مراکز استراتژیک است که باید بخش‌های مختلف آن تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رییس سازمان آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی در جلسه کمیسیون آموزش اظهار کرد: گزارشی از اقدامات این مرکز ارائه شد نمایندگان نیز سوالاتی درباره امنیت غذایی را مطرح کردند، این‌که باید درباره آلودگی غذا و سموم مضر آن فکری شود، پاسخ این بود که بخشی از این کار برعهده مرکز بوده و سایر بخش‌ها وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است. رییس مرکز تحقیقات کشاورزی پیشنهاداتی درباره بودجه این مرکز به کمیسیون ارائه کرد.

فلاحی در پایان گفت که در این جلسه رییس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز ضمن ارائه‌ی گزارشی درباره اقدامات این سازمان پیشنهاداتی در خصوص بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كميسيون آموزش و تحقيقات جهاد دانشگاهی لایحه بودجه 1400 بودجه جهاد دانشگاهی کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت