Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در این مراسم که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، همزمان از ۹ طرح  سلامت، پژوهشی و فناوری با حضور هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان رونمایی شد.

داروی تمزیوا (در درمان بیماران کرونایی) و دستگاه سونوگرافی با به کارگیری هوش مصنوعی، ۲ محصول پژوهشگران استان بود که صبح امروز در این مراسم به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمزیوا (Temziva) که حاوی ماده موثره دارویی توسیلیزومب (tocilizumab) را شرکت داروسازی آریوژن فارمد تولید کرده است.

توسیلیزومب یک آنتی بادی مونوکلونال بر علیه سایتوکاین التهابی اینترلوکین ۶ است که با استفاده از تکنولوژی DNA نوترکیب، تولید شده است.

تمزیوا بایوسیمیلار با نشان Actemra تولید شده در شرکت Roche کشور سوئیس بوده که با تکیه بر دانش بومی و تلاش محققین داخلی در جهت بومی سازی تولید دارو‌های مونوکلونال آنتی بادی، اولین بار در کشور تولید شده است.

قریب به چهار سال زمان صرف توسعه و تولید این محصول ارزشمند شده است.

تمزیوا دارای کیفیت، اثردرمانی و ایمنی کاملا مشابه با داروی برند خارجی بوده که این موضوع با مطالعات مقایسه‌ای بسیار دقیق اثبات شده است.

از برکات این تولید میتوان به دو مقوله کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور و همچنین تسهیل دسترسی به دارو برای بیماران نیازمند در شرایط تحریم کشور اشاره کرد.

تمزیوا از طریق مهار اختصاصی سایتوکاین التهابی اینترلوکین ۶، باعث کاهش فرایند التهابی و در نتیجه کاهش علائم بیماری‌های خود ایمنی همچون آرتریت روماتوئید فعال در بزرگسالان، آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان و سندرم رهاسازی سایتوکاین می‌شود.

در شرایط کنونی پاندمی کرونا، سندرم رهاسازی سایتوکاین به عنوان یکی از علل اصلی وخامت حال بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شناخته شده است از این رو استفاده از توسیلیزومب، در جهان به عنوان یکی از گزینه‌های درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا که در مرحله وخیم بیماری هستند، در نظر گرفته شده است.

تمزیوا با اشکال دارویی ویال حاوی محلول تغلیظ شده توسیلیزومب جهت انفوزیون وریدی با دوز ۴۰۰ میلی گرم در ۲۰ میلی لیتر و سرنگ حاوی محلول آماده تزریق حاوی ۱۶۲ میلی گرم توسیلیزومب در آریوژن فارمد تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام /ر. ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سونو گرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر نظم آبادی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی، درخصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد:  این دستگاه که نمونه داخلی مشابهی ندارد، جایگزین پنج یا شش دستگاه مجزا شده و ضمن صرفه‌جویی در فضای اشغال شده، فرآیند تست را نیز به طور قابل توجهی تسریع می‌بخشد.

وی اشاره کرد: فعالیت اصلی این شرکت که در شهرستان اراک واقع شده است، تولید تجهیزات کارگاهی و تمام ماشین‌آلات خطوط تولید است. تخصص ما به طور خاص در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات تست و آزمون خطوط تولید می‌باشد. با تلاش و پشتکار پرسنل این شرکت، دو دستگاه تست اصطکاک و تست میرایی از صفر تا صد طراحی و تولید شده است. این دو دستگاه موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان نیز شده‌اند.

نظم آبادی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: شرکت ما در سال گذشته با بررسی نیازهای بازار، دو دستگاه جدید به نام‌های هات‌اسپینینگ و مولتی‌تست را طراحی و تولید کرد.

وی گفت: دستگاه هات‌اسپینینگ در اکثر صنایع کاربرد دارد و برای بستن ته لوله با استفاده از تکنولوژی گرم‌کردن و فشار به کار می‌رود. این دستگاه از فناوری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و نمونه داخلی مشابه ندارد، اما نمونه‌های چینی آن در بازار موجود است. واحد طراحی شرکت ما این دستگاه را به طور مهندسی معکوس طراحی کرده و سال گذشته نمونه آزمایشگاهی آن را تکمیل نموده است.

وی افزود: در حال حاضر یک دستگاه از این محصول برای ارائه به کارخانه‌های صنعتی آماده شده است. تولید این دستگاه، یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت ما به شمار می‌رود و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، مزیت قیمت تمام شده مقرون به صرفه را نیز برای کارخانه‌های صنعتی به همراه دارد.

نظم‌آبادی تصریح کرد: دستگاه مولتی‌تست نیز از دیگر ابتکارات شرکت ما است که از صفر تا صد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است. این دستگاه نمونه داخلی مشابه ندارد و ترکیبی از چند دستگاه است که در خط تولید کمک فنر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره کاربردهای این دستگاه تستر، گفت:با استفاده از این دستگاه، تست‌های میرایی، اصطکاک، حرارت بالا و پایین در یک دستگاه انجام می‌شود. دستگاه مولتی‌تست، کاربردی و ایده آل برای مراکزی است که در زمینه تولید کمک فنر فعالیت می‌کنند. نمونه آزمایشگاهی این دستگاه تولید شده و در حال حاضر آماده ارائه به مشتریان است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران