Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت برق عراق، افزایش قطعی‌های مکرر برق در این کشور را ناشی از کاهش واردات گاز از ایران دانست.

به گزارش ایمنا وزارت برق عراق، افزایش قطعی‌های مکرر برق در این کشور را ناشی از کاهش واردات گاز از ایران دانست.

احمد موسی، سخنگوی این وزارتخانه در مصاحبه‌ای با «شفق» گفت: عراق با طرف ایرانی برای تأمین ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز ایستگاه‌های تولید برق این کشور قرارداد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ایران تأمین گاز را از چند روز پیش از ۱۰ میلیون فوت مکعب به ۵ میلیون فوت مکعب کاهش داده است.

موسی ادامه داد: کمبود عرضه بر تولید برق اثر داشته زیرا این سیستم بین ۵ تا ۶ هزار مگاوات از دست داده است که تأثیر منفی بر ساعات تأمین برق گذاشته است.

وی توضیح داد: پس از اینکه نخست وزیر به وزارت نفت دستور داد تا سوخت مایع به جای سوخت گازی برای نیروگاه‌ها تأمین کند؛ محصولات موجود با کمبود تأسیسات تولید برق برای فعالیت و ادامه کار مطابقت نداشت. به علاوه، سوخت مایع هزینه براست و در نبود برنامه ایی برای سوخت باید وارد شود.

منبع: فارس

کد خبر 461858

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عراق واردات گاز برق تحریم ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین