Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:36:35 GMT

ویژه‌برنامه مجازی «شب چراغ» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۱۹۲۹

ویژه‌برنامه مجازی «شب چراغ» برگزار می‌شود

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دبیر ویژه برنامه «شب چراغ» اظهارداشت: آیین سنتی شب یلدا امسال به دلیل محدویت‌های کرونایی بیشتر در فضای مجازی برگزار می‌شود و اهالی فرهنگ با در نظرگرفتن این موضوع این برنامه را از ۲۸ تا ۳۰آذر، ساعت ۲۲ تا ۲۳ به صورت آنلاین برگزار می‌کنند.

«رضا دوستعلی» گفت: ویژه‌برنامه «شب چراغ» با موضوع یلدا در ادبیات فارسی (با شعرخوانی، معنی واژگان، درست‌نویسی، تاریخ ادبیات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) با اجرای مسابقه برخط (آنلاین) و استندآپ کمدی با موضوع کرونا و رعایت نکات بهداشتی، اخلاق و رفتار شهروندی و آیین شب یلدا، ویژه همه گروه‌های سنی برگزار و به برگزیدگان مسابقه هر شب جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن روبیکا در ویژه‌برنامه «شب چراغ» شرکت کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ بیان کرد: آیین شب یلدا از مناسبت‌های دیرینه‌ کشور ایران بوده است و این مناسبت فرهنگی هنری از گذشته تاکنون نقش محوری و الگویی نمادین در استحکام نهاد خانواده و تحکیم وحدت و همبستگی جامعه ایران اسلامی داشته است.

«دوستعلی»، تکریم و پاسداشت ‌گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت سنن پسندیده با محوریت تکریم خانواده و احترام به پدر و مادر را از جمله مأموریت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد.

نامه به بزرگترهای خانواده در «یلداترین یلدا»

فرهنگسرای خانواده با همکاری کانون کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی خراسان جنوبی برنامه «یلداترین یلدا» را به مناسبت فرارسیدن بلندترین شب سال برگزار می‌کند.

این برنامه با هدف گسترش فرهنگ حلم و مهربانی در روزهای خانه نشینی اجباری به دلیل شرایط شیوع کرونا و حفظ سلامتی همدیگر برگزار می‌شود و شهروندان برای شرکت در آن می‌توانند به بزرگترهای خانواده نامه بنویسند و این نامه‌ها را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.  

علاقه‌مندان برای شرکت در برنامه «یلداترین یلدا» می‌توانند نوشته‌های خود را تا ۳۰ آذر از طریق صفحه‌های مجازی فرهنگسرای خانواده به نشانی @Farhangsara_khanevade و @Ketabkhanekhanevade ارسال کنند و به بهترین آثار به رسم یادبود جوایزی اهدا می‌شود.

خوانش غزلی از حافظ در «بلندترین غزل سال»

همچنین این فرهنگسرا به مناسبت شب یلدا و برای توجه دوباره خانواده‌ها به ادبیات کهن فارسی و ایجاد نشاط و سرگرمی در روزهای خانه‌نشینی اجباری برای مقابله با شیوع کرونا مسابقه «بلندترین غزل سال» را برگزار می‌کند.

آشنایی کودکان و نوجوانان با شاعران برجسته ادبیات کهن، ترویج فرهنگ کتابخوانی، اشاعه و ترویج زبان فارسی، ارتقای سطح سلیقه مخاطبان، ایجاد سرگرمی در ایام کرونایی از دیگر اهداف این مسابقه است.

علاقه‌مندان بدون محدودیت سنی می‌توانند با انتخاب یکی از اشعار حافظ، خواندن آن و گرفتن فیلم باکیفیت از شعرخوانی خود در این مسابقه شرکت کرده و آثار خود را تا ۳۰ آذر به نشانی @Farhangsara_khanevade ارسال کنند، پس از بررسی آثار ارسالی به برگزیدگان جوایزی اهدا و آثار آنان در فضای مجازی فرهنگسرای خانواده منتشر می‌شود.

خوانش غزلیات حافظ با صدای رسا، درک معنای شعر، تلفظ درست واژه‌ها، انتخاب ریتم مناسب، رعایت علائم نگارشی از جمله مواردی است که در این خوانش باید رعایت شود.

خوانش غرلیات حافظ در بلندترین شب سال در محفل گرم خانواده یکی از آداب و رسوم ما ایرانیان در شب یلدا است.  

انتشار پادکست «شب یلدایی»

پادکست شعرخوانی «شب یلدایی» به مناسبت بلندترین شب سال با هدف پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌های ایرانی با همکاری کانون ادبی عرفانی شفق در فضای مجازی منتشر می‌شود.

تفال به حافظ، سخنرانی «پرستو یمینی»، شعرخوانی «طیبه رحمانی» و «نجیبه لرنی» از جمله بخش‌های این برنامه است.

شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه «شب یلدایی» می‌توانند ۲۹ آذرماه ساعت ۲۱ به صفحه مجازی فرهنگسرای خانواده مراجعه کنند.

برچسب‌ها شهر تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شب یلدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شب یلدا شهر تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شب یلدا اخبار کنکور فرهنگسرای خانواده فضای مجازی فرهنگی هنری ویژه برنامه شب چراغ شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسلامی و قرائت دعای توسل از جمله برنامه های این مراسم بود.   همچنین مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  امروز  چهار شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة (عج) برگزار میشود.   پس از نماز مغرب و عشا  نیز  مراسم با قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی سروری آغاز میشود  و پس از آن سخنرانی حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور آقای زین العابدین غلام در رواق امام خمینی (ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.    ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى (ع)  نیز امروز  ساعت ۱۰:۰۰ در رواق حضرت معصومه (س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.   همچنین مجلسی  با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده