Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خبرگذاری شبستان؛ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امامت ومهدویت در امتداد رسالت انبیاء و وصایت اولیاء قرار دارد، گفت: به رغم ترقی ورشد بشریت در زمان انبیاء گذشته، هنگام ظهور امام دوازدهم علیه السلام اهداف خداوند متعال از نظام آفرینش به صورت کامل محقق خواهد شد.

وی با اشاره به آثار تکوینی و سیمای عمل کردی امام دوازدهم(عج) دردوران غیبت گفت: ایشان، ملجاء، پناه و حافظ نظام آفرینش هستند و در حقیقت عمل  امام علیه السلام آثار و فواید و برکات زیادی دارد و آرامش و امنیت مجموعه هستی ازجمله آثار مترتب بر وجود حجت خداوند متعال است، همچنانکه در قرآن کریم به جهت اشاره به این مطلب آمده است: «و ما کان الله لیعذبهم و انت فیهم» یعنی خداوند مردم را تا زمانی که تو (پیامبر) در بین آنها هستی عقاب و عذاب نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام معنوی تصریح کرد: خداوند متعال به برکت حضور امام در جامعه، ایشان را در دنیا عذاب نمی کند چراکه امام علیه السلام نقش به سزایی در تأمین امنیت نظام آفرینش دارد و در زیارت حضرت مهدی(عج) به جهت اشاره به این مطلب آمده است «السلام علیک یا عین الحیاه» یعنی سلام بر تو ای منشأ حیات؛ پس گویا حضور امام در نظام آفرینش به قابلیت آن برای حیات می انجامد و خداوند متعال او را برای ایفای این نقش کلیدی و تحقق هدف نظام آفرینش آفریده است.

این پژوهشگر و مدرس مهدویت اضافه کرد: در فرازی دیگر آمده است: «و جعلته مفزعا لمظلوم عبادک»، بنابراین طبق مضامین وارده در آیات و روایات و ادعیه و زیارات، حفظ و نگهداری اهل زمین از فرو رفتن در کام آن، از جمله آثار و فواید تکوینی امام علیه السلام است.

وی به موضوع مسئولیت پذیری در اندیشه مهدویت با تمرکز به ادعیه و زیارات اشاره کرد و یادآور شد: مهدویت به عنوان اندیشه ای راه بردی وکار بردی، موجب پویایی انتظار وامید به آینده ای روشن خواهد شد وموجب مسؤلیت پذیری هر چه بیشتر در زمان غیبت می گردد؛ همچنانکه در ادعیه و زیارات آمده است: «و یکون یقیننا فی ذلک کیقیننا فی قیام رسولک صلی الله علیه و آله و سلم... و قو قلوبنا علی الایمان به حتی یسلک بنا علی یده منهاج الهدی...» یعنی خداوندا به منتظرین ظهور یقینی عنایت کن که همان گونه که در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله قیام نموده و با یقین به حقانیت آن بپا خاستند همانند آن به یاری امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برخیزند. خدایا به جهت حرکت در سایه امام زمان وایمان راسخ به او قوت قلب عنایت کن، چرا که او طریق هدایت وحجت عظیم الشأن الهی و رهبری معتدل ومعتمد است. خدایا به منتظران ظهورش قوت در اطاعت وثبات قدم در همراهی ومتابعت عنایت فرما وما را از جمله مهدی باوران ومهدی یاوران قرارده، همان افرادی که رضایت امام خویش را می طلبند وهیچ گونه شک وتردیدی در حقانیت او ندارند وهرگز در یاری او تردید ودرنگ نمی کنند.

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم با تأکید بر این که توجه به امام دوازدهم(عج) منتظران را از دام متمهدیان و مدعیان می رهاند، گفت: این مسأله با ارائه الگوی صحیح رفتاری، باعث نجات از جهل و گمراهی و فتنه و آشوب می شود و موجب درخشش مهدی یاوران در تجدید پیمان با امام خویش و وفای به آن در ایام غیبت خواهد شد.

وی عنوان کرد: توصیه و تأکید بر این دعا در عصر غیبت به جهت توجه دادن به آثار امام غایب است؛ چرا که اگر آثار امام به دوران ظهور اختصاص می یافت، تأکید بر این دعا معنی نداشت. از این رو سعادت در کشتی نجات مهدی آل محمد علیهم السلام است. در زیارت حضرت مهدی به جهت اشاره به این حقیقت آمده است: «السلام عیک یا سفینه النجاه».

حجت الاسلام معنوی یادآور شد: همان گونه که از ادعیه و زیارات استفاده می شود، سعادت دنیا و آخرت در توجه به امام عصر(عج) تأمین می گردد؛ در دعا وارد شده است: «و اجعلنی بهم فائزا عندک فی الدنیا و الآخره و من المقربین»؛ در حقیقت عنایت به مهدویت، انتظار را از یک خواسته، به جریان تبدیل می کند و حرکتی هماهنگ به جهت زمینه سازی ظهور را در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به فراز «و اجعلنا فی حزبه القوامین بامره الصابرین معه الطابین رضاک بمناصحته حتی تحشرنا یوم القیامه فی انصاره و اعوانه و مقویه سلطانه» در یکی از ادعیه مهدوی خاطرنشان ساخت: همان گونه که در این دعا وارد شده است، شیفتگان عصر ظهور برای زمینه سازی ظهور، قابلیت خویش را افزایش داده، با صبر و استقامت، امام دوازدهم(عج) را یاری خواهند نمود و با رضایت به حکومت حضرتش مشروعیت آن را تقویت می نمایند؛ به گونه ای که دیگر تقیه صورت نمی گیرد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت بیان داشت: طبق فراز دیگری از ادعیه و زیارات مهدوی، قابلیت و آمادگی عمومی برای استقبال از آموزه امامت و مهدویت لازم است و باور به امامت وظهور امام غایب، تنها آموزه ای است که به این حقیقت معنی می بخشد و بلوغی اجتماعی را به جهت استقبال از امامت ومهدویت شکل می دهد.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام معنوی امام دوازدهم دوران غیبت امام دوازدهم عج ادعیه و زیارات خداوند متعال علیه السلام نظام آفرینش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان گفت: کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است و ۴ شهید گمنام در استان تشییع و تدفین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد عصر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار و محمدرضا پورابراهیمی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در محل سالن پیامبراعظم (ص) استانداری برگزار شد با بیان اینکه مجموعه خاطرات عزیز در حوزه دفاع مقدس تولید شده است، اظهار داشت: از سه آزاده کرمانی خاطراتی ضبط شده که به صورت قطعات کوتاه تهیه و در قالب‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان منزل پدری شهید سلیمانی به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شده است، گفت: آثار زیادی در استان کرمان در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که ارزش ثبت ملی دارد و باید پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه چهل و دومین سالگرد آزادسازی خرمشهر در پیش است، افزود: امسال بزرگداشت فتح خرمشهر با شعار "در راه فتح قله‌ای" برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان فرماندهی انتظامی استان کرمان میزبان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان است، ادامه داد: برنامه‌هایی در این زمینه دیده شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه 322 پیکر شهید گمنام در سطح استان کرمان وجود دارد و میزبان پیکر مطهر این شهدا هستیم، گفت: 231 درخواست از مجموعه‌های مختلف از جمله روستاها برای تدفین شهدای گمنام در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه 145 حرم و یادمان شهدای گمنام در سطح استان کرمان داریم که 23 یادمان در دانشگاه‌ها قرار دارد، افزود: 94 یادمان در مجموعه شهری داریم که 241 شهید گمنام در آنها قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه 14 شهید گمنام نیز در مجموعه‌های نظامی قرار دارند که یادمان آنها تکمیل شده است، ادامه داد: از مجموعه درخواست‌ها 43 مکان که در سال جاری به تهران ارسال شده است 23 مورد در اولویت اول و 20 مورد در اولویت دوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در ایام شهادت امام صادق(ع) کرمان میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است، گفت: با سه مکان موافقت نهایی شده است و در این ایام سه شهید گمنام در سطح استان کرمان تشییع و تدفین می‌شود که کرمان روستای کوهپایه، رفسنجان و سیرجان میزبان پیکر مطهر شهدا هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟