Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاغذ دیواری و پارکت جزو عناصر مهم در دکوراسیون داخلی می باشند. منظور ما از عناصر مهم این است که شما تنها با هم دو متریال می توانید فضای خانه و یا محیط کارتان را به کلی تغییر دهید و آن جا را تبدیل به یک مکان دیگری از نظر طراحی داخلی کنید.

فروشگاه رونیا سعی بر این داشته تا بتواند با وجود تنوع فراوانی محصولات در زمینه خرید پارکت و فروش کاغذ دیواری و با توجه به سابقه ی بالای خود در زمینه ی دکوراسیون داخلی برترین برند ها را برگزیند و توسط مجریان با تجربه خود خدمات مناسب به همراه ضمانت نامه در اختیار هموطنان عزیز ارائه نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری متریالی است برای پوشش دادن دیوار های داخلی و همچنین طراحی داخلی در خانه ها ادارات و دیگر ساختمان ها استفاده می شود. این محصول انواع مختلفی دارد مانند کاغذی، وینیل، پی وی سی، نانوون، فوم که هر کدام از این کاغذ دیواری ها کیفیت متفاوتی دارند.

کاغذ دیواری ها می توانند ساده و یا طرح دار تولید شده باشند که این طرح ها دارای سبک کلاسیک،مدرن، اسپرت و ... نیز می باشند که هر کدام با توجه به سلیقه خریدار در مکان های متفاوت مسکونی سالن پذیرایی،اتاق خواب، اداری و تجاری مورد استفاد قرار می گیرد.

 این نوع محصول به صورت رول محاسبه می شوند که هر رول ابعاد مشخصی دارند. عرض 53 سانتیمتر به طول 10 متر که 5 متر مربع،عرض 70 سانتیمتر به طول 10 متر که 7 متر مربع و یا 106 سانتیمتر به طول 15/5 متر که 16 متر مربع می باشند.

قیمت کاغذ دیواری نسبت به جنس و کشور سازنده نیز متفاوت می باشد که با مراجعه به سایت فروشگاه کاغذ دیواری رونیا می توانید کلیه قیمت های کاغذ دیواری و پارکت را به همراه طرح و رنگ مشاهده نمایید.

پارکت و لمینت

پارکت ‌ها نوعی از کفپوش ‌ها هستند که از جنس چوب طبیعی‌ اند. برای تولید پارکت‌ فرآیند خاصی انجام نمی ‌شود تنها چوب درخت را به الوار تبدیل می ‌کنند، به ابعاد کوچک برش می‌ دهند و هنگام نصب آن را به کف می ‌چسبانند. در انتها هم روی آن را ساب و لاک می ‌زنند. تفاوت بین پارکت ‌ها در نوع درختی است که چوب پارکت از آن تهیه شده است.

خرید پارکت به علت قیمت بالا و معایب دیگری که این نوع کفپوش نسبت به انواع جدید کفپوش دارد استفاده‌ اش زیاد نیست و کمتر در بازار یافت می‌شود.

لمینت در بازار به پارکت لمینت معروف است. این کفپوش‌ از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و بر خلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی ‌شود، هر چند که سطح خارجی آن طرح و نگار چوب را دارد.

پارکت لمینت یکی از محبوب ‌ترین انواع کفپوش است و مزایایی نسبت به پارکت چوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ ها برای پوشش کرده است. از جمله‌ این مزایا می‌ توان به نصب آسان، قیمت پایین ‌تر و مقاومت بیشتر در برابر آب اشاره کرد. خرید از فروشگاه کاغذ دیواری و لمینت رونیا می تواند هزینه ی کمتری نسبت به استفاده از کاغذ دیواری و پارکت داشته باشد.

تفاوت پارکت و لمینت

خرید پارکت و لیمنت تفاوت های زیادی با هم دارند که برای استفاده از کاغذ دیواری و پارکت با یکدیگر باید این تفاوت ها را قبل از خرید از فروشگاه کاغذ دیواری رونیا بدانید. در این جا به برخی از این تفاوت ها اشاره می کنیم.

مقاومت در برابر آب:

پارکت‌ها چون از چوب خالص تشکیل شده ‌اند به شدت به آب واکنش می ‌دهند و در صورت خیس شدن ورم می ‌کنند. به همین دلیل استفاده از آن‌ ها در محیط‌ های مرطوب مانند آشپزخانه اصلا مناسب نیست. در مقابل لمینت‌ ها در مقابل آب مقاومت بسیار بالاتری دارند.

مقاومت در برابر اجسام نوک ‌تیز:

پارکت‌ها نسبت به اجسام نوک ‌تیز حساسند و خیلی زود آسیب می ‌بینند و برای خانواده ‌هایی که بچه ‌های پر جنب و جوشی دارند اصلا مناسبت نیستند، در مقابل لمینت مقاومت بهتری نسبت به اجسام نوک‌ تیز دارد و سخت ‌تر آسیب می ‌بیند.

دوام:

پارکت‌ نسبت به لمینت دوام و طول عمر بیشتری دارد. در صورت نگهداری مناسب پارکت بین ۴۰ تا ۸۰ سال عمر می‌کند، در حالی که عمر مفید لمینت حدود ۱۰ سال است. ضمن اینکه به خاطر طبیعی بودن، پارکت به راحتی طرح و نقش خود را از دست نمی ‌دهد.

قابلیت تعویض:

اگر قطعه‌ای از لمینت آسیب ببیند می‌توان به راحتی آن را تعویض کرد، در حالی که پارکت چنین قابلیتی را ندارد.

تفاوت در نحوه‌ نصب پارکت و لمینت

مهم ‌ترین تفاوت پارکت و لمینت در نحوه‌ نصبشان است. برای نصب پارکت از چسب مخصوصی استفاده می ‌شود و کثیف ‌کاری زیادی دارد، بعد از اینکه چسب خشک شد سطح پارکت را ساب زده و بعد یک لایه لاک روی آن اجرا می‌ کنند. تقریبا ۲۴ ساعت بعد از اجرای پارکت می‌ توان وسایل منزل را روی آن چید.

لمینت‌ ها برای اجرا هیچ نیازی به چسب ندارند. لمینت‌ها دور تا دورشان شیار هایی به نام کلیک دارند که به صورت نر و ماده درون هم قرار می‌ گیرند و قفل می ‌شوند. در نتیجه می‌ توان سطح وسیعی را خیلی سریع و بدون کثیف‌ کاری لمینت کرد. از طرفی به خاطر اینکه برای نصب آن‌ ها از چسب استفاده نمی ‌شود به راحتی می‌توان آن‌ها را جمع و در جای دیگری دوباره نصب کرد.

برای خرید کاغذ دیواری و پارکت پیشنهاد می کنیم به فروشگاه رونیا سری بزنید.

تفاوت در قیمت پارکت و لمینت

همان‌ طور که پیش از این گفتیم، یکی از موارد تفاوت پارکت و لمینت این است که پارکت کفپوشی لوکس به شمار می ‌آید و قیمتش اختلاف بسیار زیادی با لمینت دارد. در مقابل لمینت نسبت به پارکت و حتی دیگر کفپوش ‌ها مانند سنگ یا سرامیک قیمت پایین ‌تری دارد.

برای خرید کاغذ دیواری و پارکت و همچنین مقایسه محصولات لیمنت از نظر طرح و مدل و رنگ و قیمت با یکدیگر از فروشگاه رونیا دیدن نمایید.

ست کردن کاغذ دیواری و پارکت با یکدیگر

کاغذ دیواری و لمینت هر دو از متریال بروز و شیک دکوراسیون داخلی است که این روزها زیاد استفاده می شود و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون ساختمان دارد. از طرفی آنچه در دکوراسیون اهمیت زیادی دارد، هارمونی رنگ ها و هماهنگی سبک و طرح است که این مساله درباره کاغذ دیواری و پارکت نیز صدق می کند.

لمینت های رنگ روشن پرکاربرد ترین لمینت هستند و با انواع مدل های کاغذ دیواری با رنگ های مختلف ست می شوند. نکته اصلی در انتخاب رنگ این دو متریال، این است که رنگ های گرم را با هم و رنگ های سرد را نیز در کنار هم استفاده کنیم.

به عنوان مثال لمینت کرم یا شیری رنگ با کاغذ دیواری به رنگ های گرم ست می شود. اما از آنجا که لمینت روشن است، کاغذ دیواری می تواند روشن یا تیره باشد. این رنگ از لمینت در کنار کاغذ دیواری با رنگ های بژ، زرد، سبز، طلایی، قهوه ای و شیری بسیار زیبا می شود، اما لمینت سفید یا طوسی روشن بهتر است با کاغذ دیواری آبی، صورتی، بنفش یا سورمه ای به کار رود.

از آنجا که لمینت یک متریال چوبی به حساب می آید، طرح چوب از رایج ترین مدل های لمینت است، اما در بعضی لمینت ها رگه های چوب مشخص تر است. چنین لمینتی را می توان در تمام سبک های دکوراسیون استفاده کرد، اما بهتر است با کاغذ دیواری های ساده تر یا کاغذ دیواری طرح چوب به کار رود.

هماهنگی کاغذ دیواری و پارکت

اولین نکته ای که در استفاده از لمینت تیره باید در نظر گرفته شود، میزان نور ساختمان و متراژ آن است، چرا که بهتر است لمینت تیره در فضای کوچک یا کم نور به کار نرود. رنگ های تیره لمینت عبارتند از گردویی، فندوقی، جویز و سایر تناژهای قهوه ای.

کاغذ دیواری رنگ روشن با لیمنت تیره رنگ به راحتی ست می شود. تنها در دکوراسیون مدرن و در شرایط خاص می توان کاغذ دیواری و پارکت تیره را با هم استفاده کرد. به عنوان مثال کاغذ دیواری تیره و لمینت تیره در یک فضای خاص مثل  TV Room  می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

لمینت های چند رنگ که در آن از چندین رنگ مختلف استفاده شده، فضا را شلوغ می کنند، به همین دلیل بهتر است در صورت استفاده از این مدل لمینت، طرح کاغذ دیواری ساده تر انتخاب شود.

بعضی لمینت ها با طرح های فانتزی مثل موزاییک، موکت یا کاشی تولید می شوند که بیشتر کاربرد تجاری دارند. در فضا های تجاری مدل و رنگ کاغذ دیواری و لمینت بر اساس کاربری فضا انتخاب می شود و قانون مشخصی را نمی توان برای آن در نظر گرفت.

به عنوان مثال، ممکن است دکور یک رستوران فست فود یا یک کافی شاپ بسیار شلوغ و با استفاده از رنگ های تند و تیره باشد، اما اگر لمینت طرح دار در فضایی غیر تجاری استفاده شود، مطمئنا باید با کاغذ دیواری ساده و روشن به کار رود تا فضا بیش از اندازه شلوغ نشود و آرامش افرادی که در آن هستند، حفظ شود.

منبع: الف

کلیدواژه: کاغذ دیواری و پارکت کاغذ دیواری پارکت و لمینت لمینت ها رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day