Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: براساس مطالعات انجام شده انتقال ویروس کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد ممکن نیست که البته تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

محمد یزدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بنابراین با توجه به تحقیقات انجام شده مادران مبتلا به کرونا می‌توانند با رعایت یکسری نکات بهداشتی به راحتی به نوزاد خود شیر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مادران مبتلا می‌توانند تماس پوستی با نوزاد خود داشته باشند، افزود: در تماس پوستی مادر با نوزاد هیچ مشکلی وجود ندارد و انتقال بیماری از طریق پوست امکان‌پذیر نیست. در تماس پوستی مادر با نوزاد تازه متولد شده مزیت‌هایی همچون تنظیم درجه دمای بدن نوزاد و کاهش مرگ و میر نوزاد وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: تغذیه با شیر مادر و تماس پوستی همیشه توصیه ‌شده است که این امر در سلامت نوزاد و تکامل مغز جنین موثر است. همچنین تغدیه با شیر مادر خطر احتمال مادر به سرطان سینه و تخمدان را کاهش می‌دهد. بنابراین به مادران مبتلا به بیماری کرونا توصیه می‌شود که حتما نوزاد خود را شیر دهند و به هیچ‌عنوان شیردهی را قطع نکنند،زیرا مزایای تغذیه با شیر مادر نسبت به خطرات احتمالی ابتلاء نوزاد به کرونا بیشتر است.

وی در خصوص توصیه‌های پزشکی به مادر مبتلا به کرونا، عنوان کرد: مادران باید در این دوران به شدت خود را تقویت و سیستم ایمنی بدن را بالا ببرند. هنگام شیردهی شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و استفاده از الکل‌ها به ویژه هنگامی که می‌خواهند با کودک تماس داشته باشند، فراموش نشود.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: مادران مبتلا در هنگام شیردهی حتما از ماسک استفاده کنند. شایان ذکر است از یک ماسک چندین بار استفاده نکنند در صورتی‌که ماسک مرطوب شد بلافاصله آن را تعویض کنند و هنگام تعویض ماسک از قسمت‌ نخ و پشت ماسک استفاده کنند. همچنین هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده  و دستمال در ظروف‌ دربسته بیندازند وبعد از آن دست‌ها  ضدعفونی شود.

یزدی با بیان اینکه «انتقال بیماری کرونا از طریق هوا و قطرات امکان‌پذیر است و باید سطوح مختلف دائما ضدعفونی شوند و محیط را پاک نگه دارند»،خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا استرس و اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند که این امر موجب ضعف بیشتر سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا می‌شود که البته این امر طبیعی است و باید کنترل شود. شایان ذکر است که نوزادان و شیرخواران کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند و اگر مبتلا شوند غالبا به صورت خفیف و بدون علامت خواهند بود، لذا در کودکان خطر ابتلا کمتر احساس می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا نوزادان شیردهی مبتلا به کرونا مادران مبتلا تماس پوستی شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی