Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:21:01 GMT

فیلم/ فرمانده در «خط»

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۹۰۱۳

فیلم/ فرمانده در «خط»

او از زبده‌ترین و صاحب سَبک‌ترین سردارانِ سپاه در سال‌های دفاع مقدس بود و از نوابغ نظامی تاریخِ ایران به شمار می‌رود

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «غلامحسین افشردی» (با نام نظامی «حسن باقری») پایه گذار و جانشینِ فرمانده ی نیروی زمینی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و از طراحان اصلی عملیات های سه گانه طریق القدس ، فتح المبین و بیت المقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در 9 بهمن 1361 شمسی در منطقه ی عملیاتی  «فکه» به شهادت رسید. او از زبده‌ترین و صاحب سَبک‌ترین سردارانِ سپاه در سال‌های دفاع مقدس بود و از نوابغ نظامی تاریخِ ایران به شمار می‌رود. «حسن باقری» گرچه دو سال پس آغاز جنگ به شهادت رسید اما سازمان رزم سپاه تا پایان جنگ زیر سایه‌ی آموزه‌های جهادی این نابغه‌ی شگفتی‌آفرین قرار داشت و اصلی‌ترین فرماندهان جبهه های نبرد از شاگردان مکتب او به شمار می‌رفتند.

آن چه پیش رو دارید، بخشی از سخنرانی منتشر نشده‌ی شهید «غلامحسین افشردی» در جمع بسیجیان است که چند ماه پیش از شهادتش در تابستان 1361 شمسی ایراد شده است:

روحمان با یاش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید محسن فخری زاده شهید حسن باقری شهید غلامحسین افشردی دفاع مقدس شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته کشوری، این استان در همه مؤلفه‌های امنیتی از بالاترین ضریب برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمحمدرضا طالبی در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) با اشاره به دو مؤلفه امنیت و سلامت در جامعه اظهار کرد: اگر قدردان این دو مؤلفه نباشیم نعمت بزرگی را در جامعه از دست داده ایم.

وی افزود: نداشتن امنیت در همه ابعاد فردی، اقتصادی و اجتماعی زندگی تمام افراد جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته کشوری، این استان با وجود داشتن کویر گسترده و مرز طولانی با کشور ناپایدار افغانستان از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این امنیت جز با تلاش و تعامل تمام یگان‌های نظامی و امنیتی حاصل نمی شود، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی تعامل خوبی بین اعضای شورای تأمین و ارگان‌های نظامی وجود دارد .

به گزارش ایمنا، در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی از خدمات ۹ ساله امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز قدردانی و امیر سرتیپ دوم حجت عباسی به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور معرفی شد.

کد خبر 749384

دیگر خبرها

  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • «مدرسی» فرمانده سپاه دامغان شد
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟