Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کوکب موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در نشست "ستاد استانی هماهنگی و راهبری عفاف و حجاب" گفت: برخی دستگاه‌ها در حالی صرفا مجوز صادر می‌کنند که توجه لازم و موثر را نسبت به امور نرم‌افزاری، فرهنگی و اعتقادی مقوله مهم عفاف و حجاب ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: چنین دستگاه‌هایی خود را فقط متولی راه‌اندازی می‌دانند و به عقبه و کارآیی آن توجهی ندارند لذا در این حوزه آسیب شناسی لازم صورت نمی‌گیرد و به این ترتیب جای پیوست فرهنگی در طرح ها، مجوز‌ها و خدمات مرتبط با عفاف و حجاب در سطح جامعه خالی است. بیشتر بخوانید رونمایی از ٣١ دستاورد جدید پژوهشی و فناورانه در خراسان رضوی معاون استاندار خراسان رضوی به برنامه دشمن برای در هجوم به فرهنگ و اعتقادات اشاره کرد و ادامه داد: عفاف از ارکان اساسی خانواده است لذا در این ارتباط اقداماتی با محتوای توجه به کرامت انسان‌ها، اقناع جامعه، خانواده و جوانان، فعالیت با رویکرد تشویق و ترغیب بهره‌گیری از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین تبدیل تهدید فضای مجازی در حوزه عفاف به یک فرصت برای آن ضروری است.

موسوی بیان کرد: عزم همگانی برای گسترش عملی و تمعیق ذهنی اهمیت عفاف و حجاب، آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به ویژه از سنین خردسالی و حتی مهدکودک، فعال نمودن شورا‌های فرهنگی و کمیته‌های عفاف و حجاب در ادارات، تدوین پیوست فرهنگی برای همه مصوبات، طرح ها، مجوز‌های تولید و خدمات و همچنین پیش‌بینی سمت‌های مناسب در ساختار دستگاهها از موارد مهمی هستند تاکید بر توجه لازم نسبت به آن‌ها بسیار ضروری است.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود در این حوزه، وحدت تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری از طریق تعیین یک ستاد یا کمیته ملی و از طرفی اقدامات بومی با توجه به ظرفیت‌های هر استان به همراه تدوین ساز و کار‌های الزام اجرای مصوبات ستاد و تکالیف قانونی مرتبط، مد نظر تصمیم‌گیران قرار گیرد.

چهار مورد دستور کار شامل ارائه برنامه‌ها و اقدامات دبیرخانه ستاد هماهنگی و راهبری مصوبات عفاف و حجاب خراسان رضوی، ارائه مطالب مدیران استانی در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی راهکار‌ها برای فعال کردن ستاد - کارگروه هماهنگی و راهبری مصوبات عفاف وحجاب در سطوح استانی، شهرستانی، دستگاهی و ارائه مطالب دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور" در نشت امروز ستاد هماهنگی و راهبردی عفاف و حجاب خراسان رضوی در مشهد صورت گرفت.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عفاف و حجاب اقناع مردم فرهنگ سازی جنگ نرم فضای مجازی خراسان رضوی عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!

علی بهادری جهرمی گفت: الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانون در زمینه مقابله با بی حجابی نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

روزنامه کیهان نوشت:

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟