Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@14:25:18 GMT

روزگار بلورِ محمد بلوری اکران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۶۹۳۷

روزگار بلورِ محمد بلوری اکران می‌شود

پیرمرد، آنقدر خوش‌قلب، مهربان و منضبط و رئوف است که اگر با او برخورد کنید باورتان نمی‌شود این همه لطافت و مهر از وجود کسی می‌آید که به او لقب «مرد حوادث» ایران را داده‌اند. او که حالا مویی سفید کرده و دوران بازنشستگی را پشت سر می‌گذارد یکی از بازماندگان نسلی است که بسیاری روزنامه‌ها را به عشق گزارش‌های او می‌خواندند و محمد بلوری با گزارش‌هایی مثل قتل‌های زنجیره‌ای که اسمش هم از قلم بلوری بیرون می‌آید، شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بعد از انتشار کتاب شش‌ دهه روزنامه‌نگاری بلوری، حالا نوبت اکران فیلمی مستند است درباره زندگی و زمانه او به نام «روزگار بلور» به نویسندگی و کارگردانی امیر فرض اللهی. دراین مستند، معتبر‌ترین روزنامه‌نگاران معاصر نظیر ماشا‌الله شمس الواعظین، انوشیروان کیهانی‌زاده، بهروز بهزادی، فریدون صدیقی، هوشنگ اعلم و علی اکبر قاضی‌زاده و جوان‌ترهایی مثل سید فرید قاسمی، کیمیا منوچهری، مسعود ابراهیمی، عذرا فراهانی، مرجان لقایی و سرگه بارسقیان حضور دارند. «روزگار بلور» شنبه 25 آذر در سایت تیوا، چهارشنبه 26 آذر در فیلیمو، یکشنبه 30 آذر در نماوا و سه‌شنبه 2 دی ماه در هاشور به‌صورت اینترنتی اکران شده و خواهد شد. ارد عطار‌پور در این مستند مشاور کارگردان و مرتضی بوربوری مدیر تصویر برداری، مهدی بقاییان نریتور و حمید فنایی تدوینگر فیلم است. محمد بلوری گرچه به‌عنوان پدر حوادث نگاری در مطبوعات ایران شناخته می‌شود اما در کارنامه خود مدیریت و سردبیری رسانه‌های متعددی را دارد و در همان دوران اوج شهرتش در روزنامه کیهان نیز مدت‌ها مسئولیت سردبیری روزنامه را بر عهده داشته و در آخرین دوره سندیکای مطبوعات نیز مدیریت این سندیکا با او بوده است. او همچنین بعد از انقلاب معاون سردبیر و عضو شورای سردبیری روزنامه «کیهان» بود. سردبیری نشریه «ایرانیان» و دبیر حوادث روزنامه «ایران» (۷۳ تا ۸۱) نیز در کارنامه حرفه‌ای او به چشم می‌خورد. سپس دبیری حوادث روزنامه «اعتماد» را بر عهده گرفت و مدت‌ها مسئول ویژه‌ نامه‌های حوادث روزنامه «جام‌جم» بود. به گفته خودش خبرنگار حوادث بودن نیاز به یک شخصیت ثانویه دارد. شخصیتی که بتواند راوی قتل‌ها و جنایات باشد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران

روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران هشدار داد.

این روزنامه نوشت: امریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی از رخداد‌های اخیر به دنبال ایجاد مسئله در ایران هستد.

صهیونیست‌ها و دولت آمریکا اگر بتوانند در ایران جریان پرسروصدائی که خوراک تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای مشغول کردن افکار عمومی شود به وجود بیاورند، به هدف خود نزدیک خواهند شد.

جنایتکاران بین‌المللی همواره جنایاتشان را در زمان‌هائی مرتکب می‌شوند که افکار عمومی جهانی به چیزی مشغول باشد. اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آن‌ها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است.

متأسفانه موضوعات بهانه‌ساز که بتوانند ابزاری برای عناصر نفوذی جهت جریان سازی‌های مصنوعی شوند این روز‌ها در کشور ما کم نیستند. همه باید حساسیت زمان را درک کنند و راه‌ها را بر عناصر نفوذی ببندند.

دیگر خبرها

  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • ندای آزادی
  • روزگار متفاوت زنان اراکی