Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیر عامل هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان گفت: دو هزار دستگاه انواع واگن‌باری به ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان در پنج سال آینده اضافه خواهد شد. همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور بکار گرفته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم صنعت حمل و نقل تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، همزمان با فرارسیدن روز حمل و نقل، «علی محمد قادری» با اشاره به نقش زیرساختی حمل و نقل در کشور از توسعه زیر ساخت‌های ریلی و دریایی توسط بنیاد مستضعفان در  چند سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ درصد حمل و نقل مسافری و ۳ درصد حمل و نقل باری کشور توسط شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان انجام می شود و در ۵ سال آینده با خرید ۲ هزار دستگاه انواع واگن های باری، سهم بنیاد در این صنعت توسعه قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خرید ۷۰ دستگاه واگن لبه بلند بومی توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در سال ۹۹ افزود: صنعت حمل و نقل کشور می تواند با استفاده از توان داخلی بخش وسیعی از نیازهای خود را تامین کند و شرکت‌های فعال بنیاد مستضعفان در حوزه حمل و نقل همه توان خود را بکار گرفته‌اند تا مانع از تاثیر تحریم‌ها بر حوزه حمل و نقل کشور شوند.

قادری در ادامه از برنامه‌ریزی این هلدینگ برای توسعه ناوگان دریایی خود خبر داد و تاکید کرد: خرید انواع کشتی رو رو، کانتینربر و کشتی‌های با قابلیت حمل کالاهای عمومی در آینده نزدیک در دستور کار این هلدینگ و شرکت‌های زیر مجموعه آن قرار دارد.

مدیر عامل هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان با اشاره به تحریم یکی از کشتی‌های در اختیار این هلدینگ در شمال کشور گفت: این کشتی که در دریای خزر تردد می‌کند مخصوص واردات غلات و نهاده‌های دامی و صادرات کنسانتره میوه است و تحریم این کشتی ۶ هزار تنی از که از نوع کوچک مقیاس است، نشان می‌دهد آسیب زدن به امنیت غذایی کشور بخشی از اهداف پشت پرده تحریم‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به نقش یکی از شرکت‌های بنیاد مستضعفان در ارائه خدمات دریایی و بندری گفت: در سال گذشته این شرکت بیش از ۵۱۹ هزار کانتینر را در ۳ بندر کشور تخلیه کرده است و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای عمومی، فله و نفتی نیز در بنادر کشور توسط این شرکت تخلیه و بارگیری شده است.

قادری در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، این قابلیت وجود دارد که حجم تخلیه کانتینری در بنادر کشور توسط بنیاد مستضعفان به یک میلیون کانتین و حجم کالاهای عمومی و فله نیز تا ۲میلیون تن افزایش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اتوبوسرانی و شرکت شهاب خودرو متعلق به آستان قدس رضوی منعقد شد.

محسن شریعتی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهارکرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران و مجاوران و بهبود وضعیت کیفی ناوگان، روز گذشته از شرکت شهاب خودرو بازدید به‌عمل آمد.

وب افزود: دراین بازدید، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اتوبوسرانی و شرکت شهاب خودرو متعلق به آستان قدس رضوی منعقد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۱۸۰ دستگاه اتوبوس فعال و متوقف بازسازی و از ظرفیت‌های تولیدکننده در تأمین ناوگان انواع اتوبوس (۱۲ متری- ۱۸ متری)، اتوبوس برقی و مینی‌بوس دو درب استفاده خواهد شد.

کد خبر 749122

دیگر خبرها

  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است