Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی ۲۷ آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی ۲۷ آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت.
در بخشی از پیام وزیر علوم ضمن درود به روان پاک شهیدان حوزه و دانشگاه به ویژه شهید دکتر محمد مفتح آمده است: بالندگی دو نهاد حوزه و دانشگاه را در خدمت به علم و فرهنگ از درگاه قدرت لایزال الهی مسئلت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم در این پیام با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ برآمده از اراده سترگ ملت بزرگ ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و بن‌مایه‌های تمدنی و فرهنگی این مرز و بوم به رهبری حکیم فرزانه امام خمینی رحمت الله علیه، تحولی بی‌بدیل بود که فصل تازه‌ای در تاریخ این سرزمین رقم زد، اظهار داشت: این تحول بی بدیل که همچون درخت بالنده‌ای از نخستین سال‌های به بار نشستن ثمرات و دستاورد‌های فراوانی را در عرصه‌های گوناگون، به ویژه در ساحت دانش و فرهنگ به جامعه سرفراز ایران تقدیم کرده است و بی‌درنگ بعد فرهنگی این حرکت عظیم بر دیگر ابعاد سیاسی و اقتصادی آن چیرگی داشته و تحولات فرهنگی پدید آمده از آن نمود بیشتر و برجسته تری یافته و از این جهت دستاورد پیوند و نزدیکی بیشتر حوزه و دانشگاه به مثابه دو نهاد علمی و فرهنگی امر مبارکی است.
در ادامه این پیام آمده است: انقلاب اسلامی که با ایثار و جانفشانی‌های دانشگاهیان در دوران‌های مختلف و در خون طپیدن طلاب حوزه علمیه ادامه یافته است، از آغاز قرین با همراهی این دو قشر پیشران قرین بوده و ارتباط و وحدت این دو نهاد، نه تنها به عنوان یک امر سودمند، بلکه به عنوان ضرورت و بایستگی مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر غلامی در این پیام با اشاره به عملکرد مکمل حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر، گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان نهادی که تقویت بنیان‌های معرفت دینی و ارتقای بعد ایمانی و رفتار‌های اخلاقی را در دستور کار خود دارند؛ در کنار دانشگاه‌ها که وظیفه گسترش مرز‌های دانش و تربیت نیرو‌های متخصص و کارآمد برای مدیریت شایسته جامعه را دارند، نیازمند همگامی بیشتر در تحقق مأموریت بزرگ کسب مرجعیت معارف دینی، علمی و فناوری در جهان اسلام و در عرصه ایجاد اعتماد به پیشرانان فرهنگ ودانش برای حل مسئله‌های مهم کشور و نظام نیز هستند؛ امری که اهتمام و تلاش مضاعف بر آمده از دانش، تدبیر، دوراندیشی و بصیرت نسبت به تحولات و دگرگونی‌های زمانه را طلب می‌کند که خوشبختانه در نیل به این مقصد ظرفیت‌های خوبی در این مجموعه وجود دارد.
در ادامه پیام وزیر علوم می‌خوانیم: در حافظه تاریخی سرزمین ما ایران، نام عالمان و شخصیت‌هایی چون: شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید مفتح؛ که روز شهادت این عالم ارجمند، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، نمونه‌های بارزی ازتعامل عینی و بهره‌گیری از دانش و تجربه علمی و فرهنگی میان این دو نهاد است که در گام دوم انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگر محتاج به آن هستیم، چرا که اینک با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و استوار شدن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی و با ورود نسل جدید به دو نهاد حوزه و دانشگاه، باید ضمن حفظ این آرمان متعالی و تلاش برای انتقال فرهنگ بایستگی وحدت و نزدیکی آن دو، به ساز و کار‌های عملیاتی سازی و اجرایی شدن هدف وحدت و هم افزایی حوزه و دانشگاه بیندیشیم و آن را هر چه بیشتر از آرمان به فرایندی عملیاتی بدل کنیم که بی گمان برای اعتلا و پیشرفت ایران اسلامی، این همراهی و هم افزایی، دستاورد‌های ارزشمند و کارآمدی فراوانی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منصور غلامی وحدت حوزه و دانشگاه روز وحدت حوزه و دانشگاه وزیر علوم دو نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور پیام فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، در پی درگذشت تالم بار نخبه علمی اهل مازندران، زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی، در پیامی این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی استان مازندران و بازماندگان، تسلیت گفت.

طبق روایت فارس، متن پیام وزیر کشور بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

مصیبت درگذشت ناگهانی و تالم بار شادروان سید اسماعیل نصرالهی، جوان نخبه ملی و استانی اهل مازندران که برغم معلولیت جسمی، موفقیت مهم کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی در کنکور سال ۱۴۰۲ را بدست آورد، موجب تاثر و تاسف فراوان اینجانب شد.

به همین مناسبت، مصیبت درگذشت سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش، دکتر سید احمد نصراللهی را که در حادثه گاز گرفتگی به مشیت الهی رضایت دادند، به خانواده محترم و معزی، جامعه فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان مازندران تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن پوینده و رحیل راه علم، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مادر آن زنده یاد، که در حادثه گازگرفتگی آسیب دیده اند، شفا و صحت کامل مسئلت دارم.

گفتنی است، نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و پارسال در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باختند.

همچنین به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمده بود: ساعت ۱۱ روز/جمعه/ خبر مسمومیت سه نفر با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از درمانگاه روستای محمدآباد به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست اعزام بالگرد شد که پیرو این درخواست بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه گازگرفتگی دکتر سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و فرزندش سید اسماعیل نصراللهی جوان نخبه و دارنده رتبه ۲۵ کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی جان باختند.

مادر سید اسماعیل نصراللهی نیز به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود که با لوله‌گذاری در نای و انتقال سریع به مرکز درمانی امام خمینی(ره)، از مرگ نجات یافت.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفته بود. تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پارسال با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902743

دیگر خبرها

  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت