Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم طلایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ترویج پرداخت زکات مستحبی و برخورداری اقشار نیازمند از درآمد و محصول باغ های منطقه از اهداف اجرای طرح یادشده است، ابراز امیدواری کرد که افراد متمکن، کشاورز و باغدار دیگر مناطق شهرستان در اجرای چنین طرحی با کمیته امداد همکاری کنند.

وی شماره گذاری درختان و توجه به مددجویان را کاری خیر و انسان‌دوستانه دانست و افزود: با اقدام یادشده محصول یا درآمد حاصل از این تعداد درخت زیتون برای تامین بخشی از کمک معیشت بین نیازمندان منطقه توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: درختان یادشده  متعلق به فضای سبز شهرداری ، بلوار مبارکه، شرکت سنگ آهن مرکزی و شهرک آهن‌شهر است  که برای بهره‌مندی ایتام  و مستمندان زیرپوشش از درآمدهای آن شماره گذاری(پلاک کوبی) شد که در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

رییس کمیته امداد بافق خاطرنشان کرد: شجره طیبه طرحی است که طبق آن کشاورز، تعدادی از درختان خود را به عنوان سهم زکات مستحبی با نیت استفاده نیازمندان و برای برکت به محصولات خود اهدا می‌کند

وی افزود: اما در طرح ثمره طیبه، فقط میوه درخت به عنوان زکات مستحبی برای تقسیم بین نیازمندان، در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد.

به گفته طلایی، از زمان اجرای طرح شجره طیبه تا سال ۸۸، ۳۰۸ اصله درخت خرما،پسته،بادام و زردآلو در شهرستان شماره گذاری شد که ثمره این تعداد درخت پس از برداشت برای کمک معیشت نیازمندان و محرومان هزینه می شود.

سال ۹۹ سه میلیارد و ۶۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شد که ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال آن زکات مستحبی و بقیه 

 واجب است.

اجرای طرح «اکرام و محسنین» سال ۱۳۹۰ در پنج استان کشور  به صورت آزمایشی با هدف حمایت از  کودکان و نیازمند زیر پوشش حمایت کمیته امداد امام(ره) آغاز شد که  پنج سال بعد طرح شجره طیبه نیز به آن ملحق شد.

به گندم، جو،  خرما،  کشمش،  طلا، نقره،  شتر،  گاو  و گوسفند زکات واجب تعلق می‌گیرد.

هم اکنون یکهزار و ۴۰۲ نفر شامل ۵۹۰ خانوار از خدمات کمیته امداد شهرستان بافق بهره‌مند هستند از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد حدود ۵۰ هزار نفر از خدمات این نهاد برخوردار هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهریزد قرار دارد.

برچسب‌ها مستمری مددجویان زیتون کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان زیتون کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی بافق مستمری مددجویان زیتون کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی بافق اخبار کنکور زکات مستحبی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان در دیدار با محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: یزدی‌ها در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور قرار دارند و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور هستند.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خون سازمان انتقال خون می‌باشد.
آقائی ضمن تشریح گزارشی از وضعیت اهدای خون در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان به زودی مشکلات و موانع موجود در بحث اهدای خون مرتفع شود.
 محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر بابت طرز نگرش توسعه اهدای خون در شهرستان‌ها گفت: مطالبه مردم شهرستان جهت اهدای خون یکی از کوچک‌ترین مطالبات آنهاست و این امری است که باید هر چه سریعتر پیگیری و همچنین مشکلات نیز با کمک استان و مسئولان شهرستان مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل