Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ فرهاد محمد مصطفی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر از تلاش‌های مرزبانان جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت منطقه قدردانی کرد و افزود: برگزاری اینگونه نشست‌های مرزی در حفظ امنیت و آرامش منطقه اثرگذار است و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی با تاکید بر کمک به پایانه مرزی تمرچین بر اقتصاد مردم منطقه، افزود: واردات و صادرات از منطقه تمرچین مورد تأیید است و ما نیز از موضوع رونق اقتصادی مردم مرزنشین استقبال می‌کنیم و بر حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر در این دیدار با تأکید بر ضرورت تأمین امنیت مرزها، گفت: صادرات و واردات از پایانه مرزی تمرچین، موجب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد دو کشور و همچنین مردم مرزنشین منطقه می‌شود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرهنگ صادق رستم زاده با اشاره به ضرورت تأمین امنیت مرزهای منطقه، گفت: شهرستان پیرانشهر ۱۴۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مرزبانان دو کشور موظف به تأمین امنیت پایدار در این منطقه هستند.

وی برگزاری دیدارهای دیپلماسی را مهم دانست و افزود: برگزاری اینگونه ملاقات‌های مرزی در رفع چالش‌های مرزی موثر بوده و با هدف حفظ امنیت مرزهای دو کشور است.

سرهنگ رستم زاده به صادرات و واردات مرز تمرچین اشاره کرد وبر مشکلاتی در این زمینه پرداخت و گفت: صادرات و واردات از این منطقه اقتصادی، موجبات رشد و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد دو کشور و همچنین مردم مرزنشین منطقه را فراهم می‌کند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر تأکید کرد: برای افزایش احساس امنیت مرزهای منطقه، از تردد عناصر تروریستی، کالای ممنوعه سلاح و مهمات، مشروبات الکلی و مواد مخدر و غیره باید ممانعت شود و برخورد با آنها در دستور کار مرزبانان قرار گیرد.

در پایان این نشست دیپلماسی توافق نامه مرزی میان مرزبانان دو کشور ایران و عراق در منطقه پیرانشهر و چومان به امضاء طرفین رسید.

به منظور تحکیم روابط و همچنین انتظامات مرزی شمال غرب کشور، دیدار دیپلماسی مرزی میان فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر و " کلانتر مرز چومان جمهوری عراق برگزار شد.

کد خبر 5098181

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق صادرات کالا فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شب یلدا شهرکرد گرگان کرمانشاه شهرستان کرج آلودگی هوا قاسم سلیمانی هفته پژوهش حوزه علمیه تأمین امنیت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند