Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:20:45 GMT

برای ثبت جهانی منبت گلریز تویسرکان تلاش می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۰۵۰۴

برای ثبت جهانی منبت گلریز تویسرکان تلاش می‌کنیم

گروه استان‌ها- نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ثبت جهانی طرح ویژه منبت گلریز تویسرکان تلاش می‌کنیم. - اخبار استانها -

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: ثبت جهانی منبت گلریز زمینه ساز معرفی نشان ویژه تجاری(برند) مبل و منبت تویسرکان در سطح بین‌المللی شده و بر روی مقوله بازاریابی بسیار اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ایران و نقاط مختلف دنیا باید با کیفیت، ظرافت و در عین حال قیمت مناسب تولیدات مبل و منبت تویسرکان آشنا شوند تا چرخه مالی در این بخش چندین برابر شود.

مفتح با اشاره به اینکه تویسرکان در سال گذشته عنوان شهر ملی منبت گلریز کشور را به خود اختصاص داد تأکید کرد: ایجاد زنجیره کامل تولید از چوب خام تا محصول نهایی باید در خود شهرستان تویسرکان گسترش یابد تا ارزش افزوده نصیب مردم بومی تویسرکان شود.

وی گفت: شهرستان تویسرکان از بیش از چهار هزار و 700 کارگاه صنایع مبل و منبت و فعالیت و اشتغال بیش از هفت هزار و 500 نفر در این بخش برخوردار است که بیش از 500 کارگاه از این تعداد در روستای "اشترمل" به عنوان مرکز تولید طرح گلریز واقع شده‌اند.

سریال "دیوار به دیوار" با مستند "منبت‌کاری" در برون‌مرزی/ "قصه ما مثل شد" انیمیشن شبانه شبکه کودک شدهمدان| 70 درصد مبلمان کشور در ملایر تولید می‌شود/ اعتبار 500 میلیارد تومانی برای افتتاح شهرک مبل و منبتعزم راسخ روستاییان نهاوند برای جهش تولید/ راه‌اندازی 150 کارگاه تولید مبل و منبت در دهفول + فیلم

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در چند سال اخیر تلاش‌های خوبی برای توسعه صنایع مبل و منبت تویسرکان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خاستگاه‌های این هنر-صنعت پرطرفدار در کشور شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی از دیدار اخیر خود با وزیر میراث فرهنگی خبر داد و متذکر شد: یکی از موضوعاتی که در این نشست مورد اشاره و توجه قرار گرفت، تلاش برای ثبت جهانی منبت گلریز تویسرکان بود.

انتهای پیام/749/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منبت گلریز مبل و منبت ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی