Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ابوذر مهدی نخعی روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای زاهدان اظهارداشت: مشارکت بخش اعظم اصناف و صاحبان صنایع در محدودیت‌های کرونایی شایسته تقدیر است اما بسیاری از این عزیزان در زمینه مسائل مالی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی خود و مسائل معیشتی کارمندان و کارگران دچار مشکل هستند.

وی افزود: با توجه به استمرار همه‌گیری کرونا ارتقای تاب‌آوری اقتصادی و اجتمای در برابر همه‌گیری ویروس یکی از رسالت‌های  ادارات و سازمان‌های مرتبط با این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار زاهدان با بیان اینکه کرونا یک معضل اجتماعی است و راهکارهای اجتماعی و آموزشی دارد بیان کرد: آموزش گروه‌های خاص جمعیتی و افزایش مشارکت مردم در رفتارهای پیشگیرانه یکی از مهمترین رویکردها برای کاهش چرخش ویروس در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: از اداره‌کل صنعت، معدن تجارت و دانشگاه علوم پزشکی درخواست می‌شود تا دستورالعمل‌های ویژه‌ای را برای فعالیت هر یک از رسته‌های صنفی با لحاظ دستورالعمل‌های بهداشتی، اصل صیانت از سلامت عمومی و در عین حال استمرار فعالیت‌های اقتصادی تدوین و ارائه کنند.

نخعی تصریح کرد: به موازات مجاهدت‌های کادر درمان و اقداماتی که در ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل شرایط زندگی در دوران کرونا انجام می‌شود، همچنان نیازمند فعالیت‌های علمی، هدفمند و تاثیرگذار آموزشی هستیم.

وی افزود: برای افزایش تاثیرگذاری آموزش‌های همگانی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته اطلاع‌رسانی ذیل ستاد استانی کرونا تعریف شده که می‌تواند نقش مهمی در ترویج آموزه‌های پیشگیرانه در  سیستان و بلوچستان داشته باشد.

رییس مرکز بهداشت زاهدان نیز در این نشست گفت: ۲۵ درصد از متوفیان ناشی از کرونا در  این شهرستان مبتلا به دیابت و ۲۱ درصد از آنان نیز مبتلا به بیماری‌های قلبی بوده‌اند.

جلیل نجاتی اظهارداشت: هم‌اینک در بسیاری از خانواده‌ها حداقل یک فرد مبتلا به بیمارهای مزمن حضور دارد و به همین دلیل مشارکت همه اعضای خانواده در اجرای قرنطینه معکوس برای حفاظت از سلامت این عزیزان ضرورت دارد. 

وی ادامه داد: در قرنطینه معکوس افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، زنان باردار، سالمندان و سایر افراد در معرض خطر به صورت ویژه تحت مراقبت و کنترل قرار گرفته و از محیط‌های آسیب‌زا فاصله می‌گیرند.

رییس ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: در موج دوم همه‌گیری در استان و از ابتدای آبان تاکنون ۳۵۰ نفر از هموطنان را از دست دادیم و به همین دلیل نباید اجازه دهیم تا به موج‌های بعدی همه‌گیری وارد شویم.

عبدالرزاق پاکزاد افزود: متاسفانه با وقوع هر موج از همه‌گیری کرونا، علاوه بر ابتلا و بیماری تعدادی از هم‌استانی‌ها و هموطنان، شاهد بروز ده‌ها مورد مرگ و میر اجتناب‌ناپذیر هستیم. 

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم می‌توانیم با کمترین تلفات ممکن مجدد به وضعیت سفید برگردیم.

رییس ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی که در قالب طرح «شهید قاسم سلیمانی» پیش‌بینی شده و انطباق ساختارهای اجرایی این طرح با ساختارهای علمی مدیریت بحران فرصت خوبی برای مهار کم‌هزینه‌تر بحران کرونا در اختیار ما قرار داده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ویروس کرونا محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ویروس کرونا محدودیت های کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند

فرماندار بابلسر گفت: اجازه تعطیلی هیچ پروژه‌ای که با اعتبارات دولتی و به‌نفع مردم هست را در این شهرستان از سوی مدیر دستگاهی نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مجتبی قلی‌پور باقری عصر امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_در جلسه شورای اداری شهرستان بابلسر با بیان اینکه تلاش، تدبیر، توسل و توکل شاخصه کار مدیران باشد، اظهار کرد: هر یک از مدیران کارگزاران نظام اسلامی هستند و باید با ثبات قدم در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت کنند.

وی افزود: با قوت تا آخرین لحظه مسئولیت به اصل موضوع یعنی همان خدمت‌رسانی به مردم بپردازید و دچار حاشیه‌ها نشوید.

فرماندار بابلسر با تاکید بر اینکه با هماهنگی داخلی اداری و فرمانداری مسائل شهرستان را حل و فصل کنید، مطرح کرد: اجازه تعطیلی هیچ پروژه‌ای که با اعتبارات دولتی و به‌نفع مردم هست را در این شهرستان از سوی مدیر دستگاهی نمی‌دهیم.

قلی‌پور باقری با بیان اینکه در امور کاری از نخبگان و افراد اندیشه‌ورز استفاده ببریم، افزود: از روزمرگی بپرهیزد و اتاق فکر خود را برای کارهای ماندگار و تحولی فعال کنید.

وی ارزیابی عملکرد ادارات را در پنج محور دستور کار فرمانداری شهرستان بیان و خاطرنشان کرد: هدف از این کار خروجی مأموریت دستگاه‌ها و حل مسائل و موانع در امر خدمت‌رسانی به مردم است.

کد خبر 750893

دیگر خبرها

  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد