Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد سرخوش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از اهداف احداث تصفیه خانه ارومیه علاوه بر اثرات بهداشتی انتقال پساب تصفیه شده به پیکره آبی دریاچه ارومیه است، افزود: مسیر طراحی شده برای انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه ارومیه ۱۱.۱ کیلومتر است که از محل خروجی پساب آغاز و پس از طی مسیر به رودخانه روضه چای می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اجرای این مسیر سالانه ۵۱.۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود، از این طرح تاکنون ۷.۹۳ کیلومتر عملیات لوله گذاری با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و این طرح تاپایان سال آماده بهره برداری می‌شود.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه مدول سوم تصفیه خانه به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۳۰۰ هزار نفری با سیستم SBR از سال ۹۴ روند ساخت آن آغاز شده است، بیان کرد: این طرح با پیشرفت ۹۴ درصدی در حال اجراست و امسال خاتمه می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح سردهنه سازی بر روی رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: هدف از اجرای طرح‌های سردهنه بر روی رودخانه‌ها ضمن کنترل حجم آبگیری از رودخانه براساس نیاز واقعی و مدیریت آب، بستن وردی کانال در صول غیر زراعی از اواخر آبان امسال تا اواخر ردیبهشت ماه سال آینده و هدایت جریان رودخانه به سمت دریاچه ارومیه است.

سرخوش خاطرنشان کرد: طرح و اجرای سردهنه بر روی رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده که طرح شامل اصلاح و بازسازی آببندهای موجود، مرمت و بازسازی سردهنه، احداث بند انحرافی، و اجرای سردهنه های جدید بوده که جمعاً ۸۵ مورد اجراشده است و ۲۱ مورد نیز در دست اجراست.

کد خبر 5098257

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد احیای دریاچه ارومیه پساب صنعتی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شب یلدا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان شهرستان کرج قاسم سلیمانی آلودگی هوا هفته پژوهش حوزه علمیه دریاچه ارومیه پساب تصفیه تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار می‌کند: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

وی میزان حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را معادل ۱۲۸۴ میلیون مترمکعب اعلام می‌کند و می‌افزاید: حجم جریان سطحی خروجی از استان به سمت دریاچه ارومیه در دوره درازمدت ۱۵۶۲ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری تا پایان اسفند ۱۴۰۲ نیز معادل ۶۹۹ میلیون مترمکعب بوده است.

آریانژاد اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در چارچوب طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مؤظف به اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی است که از محل اجرای آنها حجم معینی آب ذخیره شده و در راستای احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته شده است.

وی یکی مهمترین این پروژه‌ها را انسداد چاه‌های غیرمجاز دانست و گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی تا پایان سال گذشته، ۹۸۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که از این محل، حجم آبی به میزان ۱۴.۵۸ میلیون مترمکعب به آبخوان‌های استان برگشت داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نصب و بهره‌برداری ۵۵۰ دستگاه کنتور هوشمند را نیز از دیگر اقدامات این شرکت دانست و تصریح کرد: اصلاح ۳۶۰ پروانه بهره‌برداری و ذخیره آب از این محل به میزان ۴.۸۳ میلیون مترمکعب، جلوگیری از اضافه برداشت ۳.۲ میلیون مترمکعب آب از محل چاه‌های مجاز از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال ۱۴۰۲، انجام اقدامات لازم برنامه سازگاری با کم آبی و رهاسازی بیش از ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب سطحی در سال به دریاچه سد شهید کاظمی (تعهد استان کردستان کمتر از یک میلیارد مترمکعب در سال است) از دیگر تعهدات و اقدامات این شرکت در راستای احیای دریاچه ارومیه بوده است.

کد خبر 748320

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران