Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود از موفقیت دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آزمون سراسری پیش‌کارورزی پزشکی و کسب رتبه‌های هفتم و نهم کشوری در این آزمون خبر داد و گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دو دانشجوی پزشکی این دانشگاه توانستند در این آزمون در لیست ۱۰ رتبه برتر نخست ۵/۲ درصد کشوری قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک این موفقیت به اعضای هیأت علمی، مسؤولان و کارشناسان این واحد دانشگاهی اعلام کرد: فربد نوربینی با کسب امتیاز ۱۷۱ و حمیدرضا اسفندیاری با کسب امتیاز ۱۶۸ در فهرست ۱۰ دانشجوی برتر در بین همه دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی کشور قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه آزمون‌های جامع پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و موارد حراستی و امنیتی به‌صورت سراسری در شهریورماه سال جاری برگزار شد خاطرنشان کرد: کسب هم‌زمان دو رتبه برتر زیر 10 کشوری توسط دو دانشجوی این دانشکده موفقیتی ارزشمند و نشانگر دستیابی به اهداف عالیه آموزش در این واحد دانشگاهی است.

یحیایی با بیان اینکه آزمون‌های جامع پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی برای اولین بار شهریور امسال در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد خاطرنشان کرد: آزمون جامع پیش کارورزی در پایان دوره کارآموزی برگزار می‌گردد و شرط ورود دانشجویان پزشکی به دوره کارآموزی است و آزمون جامع علوم پایه نیز که پس از پایان دروس علوم پایه در انتهای ترم چهارم برگزار می‌گردد شرط ورود دانشجویان پزشکی به دوره مقدمات بالینی می‌باشد.

وی با بیان اینکه آزمون‌های مذکور به شکل کشوری برگزار می‌شوند تصریح کرد: این آزمون‌ها هر سال در دو نوبت (شهریورماه و اسفندماه) و در شرایط خاص میان‌دوره نیز برگزار می‌گردد که در دوره مربوط به شهریور ۹۹ برای اولین بار اجازه برگزاری به واحد شاهرود نیز داده شد.

به گزارش فارس؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود جزو معدود واحدهای دانشگاهی در کشور است که استاندارد برگزاری آزمون جامع پیش کارورزی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی، آزمون صلاحیت بالینی پزشکی و آزمون صلاحیت بالینی پرستاری را در کشور دریافت کرده و از دلایل آن دارا بودن مجموعه مهارت‌های بالینی Skill Lab (اسکیل لب) مجهز دانشکده علوم پزشکی، تیم حراست از آزمون توانمند، حفاظت فیزیکی مناسب و رعایت موارد امنیتی و بهداشتی در آزمون‌های مختلف بوده است.

همچنین دانشکده علوم پزشکی واحد شاهرود هر ساله بیش از 20 قبولی در آزمون‌های دوره‌های مختلف رزیدنتی در دانشگاه‌های سراسری دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه آزاد آموزش پزشکی پزشکی شاهرود دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده علوم پزشکی جامع پیش کارورزی آزمون جامع علوم پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هدف از برگزاری مراسم تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور، تقدیر از استادانی است که در راستای فرهنگ شاگردپروری اهتمام داشته و به نوعی در کنار مساله آموزش به امر تربیت و پرورش هم توجه ویژه داشته اند.

این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده از طریق دانشجویان دانشکده های برتر کشور انتخاب شده‌اند. در این راستا، از ۲۰ هزار دانشجو از ۵۰ دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی نظرسنجی شده و نهایتا اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کرده اند، برای تقدیر در این مراسم دعوت شده اند.

این مراسم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ به همت بنیاد ملی نخبگان در هتل بین المللی اسپیناس برگزار خواهد شد.

کد خبر 6094218 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند