Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@00:24:18 GMT

توکلی : ملت ایران تامین معاش ندارند و رنج می برند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۴۴۲۵

ساعت 24-احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رئیس کل نیروهای مسلح آمادگی و همکاری دیده بان شفافیت و عدالت را با نیروهای مسلح و از جمله سپاه و بسیج در راستای مبارزه با گرانی و گران فروشی اعلام کرد و در این زمینه پیشنهادهایی ارائه داد.

دربخشی از این نامه تاکید شده است کامیابی در این مبارزه نیازمند الزامهایی است که یکی از آنها درک تلخ واقعیت های زندگی سخت ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه چند بندی وی در سایت دیده بان شفافیت درج شده است.

دراین نامه امده است : ملت ایران در وضعیت بسیار نامناسبی از حیث تأمین معیشت و ناامنی اقتصادی به سر می‌برد. هم باید گرانی را تحمل کند و هم گران‌فروشی را و هم ناامنی و رنج بیشتر را تجربه کند. مردم تنها گرفتار زیاده‌خواهی‌های عده‌ای در بازار نیستند که کار تنها با بگیروببند و تازیانه چاره گردد؛ زیرا گرانی، بیش از و پیش از گران‌فروشی در جولان است و اسباب و انگیزه‌ها را برای گران‌فروشی بیشتر فراهم می‌سازد. گرانی طاقت‌فرسای کنونی، نتیجه رها کردن مدیریت نقدینگی و ارز، بی‌انضباطی مالی دولت، پولی کردن کسری بودجه، کسری تراز تجاری کشور و عدم هماهنگی دستگاه‌ها و از همه مهمتر، فساد شبکه‌ای و سازمان‌یافته است. اگر سپاه و بسیج می‌خواهند باری از دوش ملت بردارند و وظیفه خود در قبال پاسداری از انقلاب اسلامی را به درستی انجام دهند، نمی‌توانند علت‌های اصلی را رها و فقط به معلول‌ها توجه کنند. برای نمونه عرض می‌کنیم که وقتی سوءِ سیاست و ضعف عملکرد و فساد شدید در کار باشد، چه دولتیان بخواهند و چه نخواهند، نرخ ارز با حرکت موشکی، راه آسمان را در پیش می‌گیرد و تا نه برابر هم می‌رسد؛ و با کاهش ارزش پول ملی تمام مناسبات اقتصادی را تخریب می‌کند. درعین حال اهمیت اصلاح این مناسبات، نباید مانع دیدن دوزخیان کثیفی شود که حتی در فروش دارو به زراندوزی خویش می‌اندیشند. بند و تازیانه اینجا بکار می‌آید. عرض شد که ناامنی نیز تشدید شده است. از این حیث که مردم با بازاری مواجه‌ هستند که هیچ ضابطه‌ای در آن حکم‌فرما نیست. به طوری که برخلاف عرف اقتصاد، همه قیمت‌گذار شده‌اند! در این وضعیت، انتظارات تورمی و نااطمینانی بازار را فرا می‌گیرد. این وضعیت، فروشنده را به تأخیر در فروش و خریدار را به تعجیل در خرید، وا می‌دارد. چرا که هر دو دسته نگران فردای خویشند. عمده فروش نیز از دادن مظنه خودداری می‌کند و اگر به دادن مظنه کشانده شود، با احتیاط فزونی، نرخ را بالاتر می‌زند. این‌ها به طور خودافزا، نرخ تورم را بالا می‌برد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در این رابطه گفت: این تفاهم نامه با هدف تخصیص زمین مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بین ۲ دستگاه در سطح استان منعقد شده است.   رسول عطائی ادامه داد: هدف این تفاهم نامه بهره گیری از توان سیاست گذاری، اجرا، مدیریت و حمایت متقابل ۲ دستگاه برای ارائه خدمات می‌باشد.   وی بیان کرد: تامین اراضی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد و هدف ما توسعه مسکن و تامین نیاز اولیه مردم و افزایش رفاه اجتماعی است.   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: حمایت از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی و جوانان فعال سازمان‌های مردم نهاد در اولویت مجموعه راه وشهرسازی است.   عطائی با اشاره به اینکه تامین زمین برای ورزشکاران و فعالان سازمان‌های مردم نهاد در کانون توجه راه و شهرسازی آذربایجان غربی است، ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌های همکاری اقدامات گسترده‌ای همراه با افزایش دسترسی مردم به فضا‌های ورزشی جهت برطرف کردن دغدغه مسکن قهرمانان ورزشی و جوانان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • گران‌ترین خرید لیورپول به بارسلونا نمی‌رود
  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • محکومیت یک فروشگاه لبنیاتی در کرمانشاه به‌علت گران‌فروشی
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول