Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:56:37 GMT

افتتاح مراکز جامع بازتوانی معتادان از دی‌ماه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۴۵۴۲

افتتاح مراکز جامع بازتوانی معتادان از دی‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری مجازی اظهار داشت: در مراکز جامع مقابله با اعتیاد بهزیستی بر بحث ایجاد اشتغال نیز تمرکز شده است.

وی افزود: اگر مددجویی مبتلا به اعتیاد بعد از چهار ماه اقامت، منزل و شغل نداشته باشد، برایش اشتغال ایجاد می‌شود که به این منظور ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای این افراد در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: در سال جاری، در هر استان یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان افتتاح خواهد شد.

رضوان مدنی ضمن اشاره به راه اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان از نیمه اول دی ماه در ۲۰ استان کشور گفت: استان فارس حوزه اشتغال پیشتاز است، لذا هر تعداد مددجو با تأییدیه بهزیستی فارس وام دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر اشتغال فردی باشد، فرد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی را می‌گیرد و تا هفت سال از بیمه خویش فرما بهره مند می‌شود.

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: نیاز است هزینه‌های سنگین این خدمات تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد اما تحت عنوان طرح یاری ور کمک‌هایی در این زمینه داده می‌شود.

محمدصادق کشفی نژاد، مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این نشست، اعلام کرد: مرحله اول کمک به مددجویان بهزیستی که از سوی مجلس در نظر گرفته شد، همان حمایتی است که از ۳۰ میلیون افراد آسیب دیده از کروناست.

وی افزود: اصلاح آن لازم دارد که منبع آن از سوی سازمان مدیریت برنامه بر اساس قانون حمایت مصوب شود.

مدیرکل بهزیستی فارس از واریز این مبلغ از پنجشنبه شب ۲۷ آذرماه خبر داد و افزود: اکنون سازمان در حال رایزنی با مجلس برای جامه عمل پوشیدن این طرح در سال آینده است.

گفتنی است در پایان این نشست خبری فصل نامه تخصصی داخلی اداره کل بهزیستی استان فارس که با رویکرد فرهنگی اجتماعی در چهارچوب جامعه هدف سازمان بهزیستی و با نگاهی اجتماعی بر اخلاق سازمانی توسط روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس جهت زمستان ۹۹ طراحی، تدوین و تهیه و به زودی نیز منتشر می‌شود، رونمایی شد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: بهزیستی پوشش تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد