Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:53:25 GMT

تجلیل از دانش آموزان برتر قرآنی در یاسوج

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۵۰۹

تجلیل از دانش آموزان برتر قرآنی در یاسوج

همزمان با هفته قرآن و عترت در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، از پنج دانش آموز برتر قرآنی به نمایندگی از برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت در یاسوج تجلیل شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز پنج شنبه (۲۷ آذر) همزمان با هفته قرآن و عترت در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، از پنج دانش آموز برتر قرآنی به نمایندگی از برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت در یاسوج تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این آئین نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از رسالت های مهم حوزه تعلیم و تربیت آموزش معارف دینی برای پرورش روح معنویت در دانش آموزان است و کسب رتبه های برتر دانش آموزان استان در زمینه قرآن نماز و عترت بیانگر استعداد و توانمندی ویژه فرزندان استان است و باید این قابلیت تقویت شود.

 

سید نصیر حسینی، اظهار کرد: تلاش مسئولان آموزش و پرورش استان و همراهی و کمک خانواده ها باعث شده استان در بخش قرآن نماز و عترت در کشور پیشگام باشد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز دارالقرآن در استان گفت: مسابقات قرآن عترت و نماز در ۱۴ رشته برای پسران و ۱۲ رشته دختران و ۵ رشته فرهنگیان در حال اجراست.

 

هادی زارع پور تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، برنامه‌های عترت و امام شناسی، اجرای طرح مصباح الهدی، طرح پیوند (مسجد، مدرسه، خانه)، نماز جمعه، سه شنبه های مهدوی و راه اندازی ۱۷ کانال تخصصی قرآن در فضای مجازی و برنامه شاد از مهم ترین برنامه های قرآن عترت و نماز در مدارس است.


وی افزود: حفظ موضوعی قرآن در دوره تحصیلی متوسطه با تدوین ۶ عنوان کتابچه با محتوای آیات برگزیده و کاربردی همراه با ترجمه و شرح مختصر در حال اجراست

.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: طرح بزرگ نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه همه دانش آموزان و فرهنگیان با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای استان اجرا می‌ شود.


از ۲۴ تا ۳۰ آذر به نام هفته قرآن عترت و نماز نامگذاری شده است.

 

پایان پیام/630

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته قرآن و عترت دانش آموزان نماز و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این جشنواره که در ۸ هزار مدرسه برگزار شد،   ۴۰۰ هزار دانش آموز مقاطع ابتدایی و متوسطه استان حضور داشتند.

عبدالله حبیبی افزود: از میان این دانش آموزان ۲۰۰ هزار نفر برای مسابقات منطقه‌ای قرآن و عترت که در سه شهرستان ایذه، شوش و امیدیه برگزار شد با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در جشنواره نخبگان قرآنی که امروز برگزار شد از مرحله‌ای   منطقه‌ای ۵۵۰ نفر از سراسر استان راه یافتند که از میان آنها ۱۷۴ نفر برای شرکت در کارگاه‌های تخصصی انتخاب می‌شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: پس از برگزاری این کارگاه‌ها ۷۰ نفر انتخاب و در مسابقات کشوری قرآن و عترت آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد