Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:28:10 GMT

ربایندگان، ۳۴۴ دانش آموز نیجریه ای را آزاد کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۶۹۴۸

ربایندگان، ۳۴۴ دانش آموز نیجریه ای را آزاد کردند

یک مقام دولت نیجریه روز پنج شنبه از آزادی بیش از ۳۰۰ دانش آموز پسری خبر داد که هفته گذشته توسط افراد مسلح در شمال غرب نیجریه ربوده شده بودند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، «آمینو بلو ماساری» فرماندار ایالت کاتسینا در شمال غرب نیجریه روز پنج شنبه در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد ۳۴۴ دانش‌آموز پسر یک مدرسه شبانه روزی- که هفته گذشته ربوده شده بودند- به مقامات امنیتی نیجریه تحویل و به مرکز این ایالت منتقل شدند و قرار است که پس از انجام معاینات پزشکی به خانواده‌های خود بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ایالت کاتسینا با تأکید بر تلاش‌ها برای بهبودی حال این دانش آموزان به پرداخت خون بها از سوی دولت نیجریه به ربایندگان اشاره‌ای نکرد.

«محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه نیز با استقبال از آزادی این دانش آموزان پسر، آن را «مایه آسودگی برای خانواده‌های آنان، کشور و جامعه بین الملل» خواند.

به رغم انتقادها از عدم امنیت در مناطق شمالی نیجریه، بوهاری بر تلاش‌های موفقیت آمیز دولت خود جهت تضمین آزادی این دانش آموزان ربوده شده تأکید کرد و افزود که دولت «به مسئولیت خود برای حراست از جان و مال مردم نیجریه کاملاً آگاه است».

گفتنی است که گروه تروریستی بوکوحرام مسئولیت عملیات آدم ربایی هفته گذشته از یک دبیرستان پسرانه دولتی در ایالت کاتسینا را برعهده گرفت. اعضای این گروه تروریستی باور دارند که تحصیلات به سبک غربی امری غیراسلامی است. گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که در زمان حمله تروریست‌های بوکوحرام به این مدرسه، بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز در مدرسه حضور داشتند، که صدها تن گریخته و بیش از ۳۳۰ دانش‌آموز ربوده شدند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید محسن فخری زاده نیجریه آدم ربایی آزادی اخبار داغ دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز (۵ اردیبهشت) آغاز شد.

به گزارش مهر، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی