Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمیرزاده مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان حاجی آباد گفت: مردم روستای برآفتاب از نعمت آب پایدار و با کیفیت برخوردار می شوند که اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به این روستا ۱۰ میلیارد ریال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ اگرچه زندگی در روستا آرام و دلپذیر و سرشار از نعمت های مختلف الهی است اما آب که مایه حیات زندگی است در این قسمت از کره خاکی به وفور یافت نمی شود که دلیل اصلی آن نیز کم کاری های بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرجا نعمتی باشد آب نیز وجود دارد اما بنا به شرایط زندگی و جغرافیایی و جمعیت، با استفاده از امکانات خط تولید آب در شهر رو روستا برقرار می شود که متاسفانه مسئولین امر این امرمهم را در روستاها به فراموشی می سپارند که دلیل اصلی آن را نیز جمعیت عنوان می کنند.

در صورتی که اگر نعمت آب در روستاها برقرار باشد کمتر کسی به شهر کوچ خواهد کرد به ویژه در این شرایط کنونی جامعه که با وجود ویروس کرونا اکثر مشاغل تعطیل و از طریق بستر اینترنت صورت می گیرد.

روستای برآفتاب نیزاز توابع بخش مرکزی شهرستان حاجی‌آباد در استان هرمزگان است، این روستا در دهستان طارم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۲ نفر (۱۱۸خانوار) بوده‌است، حال اما این روستا چند سالی است که از نعمت آب به صورت پایدار بی بهره بوده است.

در همین رابطه محمد میرزاده مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: مردم روستای برآفتاب از نعمت آب پایدار و با کیفیت برخوردار می شوند که در اجرای طرح آب رسانی به روستای برآفتاب ۱۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع با پیشرفت ۹۰ درصدی در حالم احداث است، افزود: از این میزان ۵۰۰ متر خط انتقال و ۹ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع احداث می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان حاجی آباد افزود: برای تامین آب مورد نیاز ۶۰۰ نفر از جمعیت روستای برآفتاب یک حلقه چاه نیز احداث شده است و اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به این روستا ۱۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان حاجی آباد روستای برآفتاب نعمت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.
بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.
همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۳ هزار متر مربع برای این طرح پیش بینی شده که در مرحله نخست ۵ هکتار آن با قابلیت ۶۷ پلاک برای احداث ۱۳۴ واحد آغاز شد.
تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.
همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی