Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@03:49:40 GMT

خانه در کدام شهر ارزان تر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۷۹۷۸

وزارت راه و شهرسازی بعد از 4 ماه وقفه در حالی آمار مربوط به تحولات بازار مسکن را منتشر کرده است که دارای چندین ایراد است.

به گزارش خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، تعارض و اختلافات آماری بین مراکز منتشر کننده حساب های ملی این بار سر از بازار مسکن بیرون در آورده است، بازاری که طی ماه های اخیر شاهد ورود حجم بسیار زیادی از تقاضاهای غیرمصرفی بوده و مدت هاست از ورود تقاضای مصرفی در آن خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اهمیت انتشار آمار دقیق همین بس که شفافیت در هر فضایی به قدر اهمیت آن فضا موجب کاهش حرکت سفته بازانه و یا رفتارهای تورم زا می شود. وزارت راه و شهرسازی بعد از غیبت 4 ماهه در انتشار آمار ماهیانه مربوط به «معاملات و قیمت مسکن در کشور» به علت آنچه مدیران، تلاش برای اصلاح اشکالات ایجاد شده در فرآیند استخراج داده ها عنوان کرده اند روز شنبه 22 آذر 99 گزارشی از معاملات مسکن در سطح کشوری منتشر کرد. گزارش جدید وزارت راه و شهرسازی که جزئیات آن در پرتال این وزارتخانه نیز موجود است به گفته بسیاری از کارشناسان مسکن نه تنها ک امل نیست بلکه اشکالاتی هم دارد که در ذیل این گزارش به بیان آنها می پردازیم. 4ابهام بزرگ آمار جدید وزارت راه و شهرسازی اولین ابهام و یا اشکال گزارش وزارت راه و شهرسازی از معاملات مسکن به بخش قیمت های "حال حاضر" بر می گردد، در این بخش بعد از ذکر قیمت ها هیچ توضیحی در خصوص روند تغییرات قیمتی نیامده است، در حالی که طبق اصول آماری باید قیمت های فعلی با قیمت های ماه قبل یا قیمت های مدت مشابه سال گذشته یا نسبت به قیمت های نیمه نخست سال مقایسه می شد تا وضعیت بازار مسکن شرح داده شود و تصمیم سازان بسته به روند افزایشی، کاهشی و یا ثبات قیمت برای آینده بازار مسکن برنامه ریزی کنند.

برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن ، وزارت راه و شهرسازی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000L6y

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی

شما شهروندان عزیز در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

عدم پیشرفت مسکن ملی متقاضیان بجنورد را در نیمه راه گذاشت

تنکابنی‌ها در انتظار دریافت کلید طلایی مسکن ملی

روند کند ساخت مسکن ملی متقاضیان سیرجانی را گلایه‌مند کرد

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، در لینک زیر مشاهده کنید.

ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است

ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند