Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورهادیان گفت: حوزویان و دانشگاهیان موتور محرکه اندیشه ورزی جامعه به شمار می‌روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین پورهادیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک ضمن تبریک سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این روز بنا به فرموده مقام معظم رهبری از یادگارهای امام راحل بوده و از دو جنبه حائز اهمیت است، اول اینکه منتهی شدن ترکیب علم و عمل به شهادت، همان‌طوری که نتیجه آن شهادت استاد بزرگوار شهید مفتح شد و دوم در هم آمیختن علوم دینی و دانشگاهی که بر وسعت نظر می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بزرگوارانی در عرصه انقلاب اسلامی کوشش کرده‌اند که اکثراً مزین به این علوم یا این دو محیط فعال بوده‌اند که نمونه بارز آن مقام معظم رهبری است.

رئیس دانشگاه پیام نور ازنا عنوان کرد: حوزویان و دانشگاهیان که موتور محرکه اندیشه ورزی جامعه هستند، می‌توانند با وحدت در هدف خود که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ و جامعه الگو است کوشش کرده و نقش ویژه خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در این روزگار که عینیت بخشیدن به نیازهای انسان و کمی سازی آن از اولویت‌های مهم بشری است، تصریح کرد: اگر در بستر علوم حوزوی و با روش کمی سازی علوم امروزی همراه شویم، قطعاً نیاز جامعه بهتر برطرف خواهد شد.

هادیان با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش‌یافته محیط حوزه و دانشگاه بود، گفت: انتظار داریم تمام افرادی که در حوزه و دانشگاه فعالیت می‌کنند علاوه بر عامل بودن خود به علوم ناب این دو حوزه با وحدت نظر در راستای ارتقا جامعه اسلامی- ایرانی کوشش زیادی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

به گزارش مهر؛ محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است