Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مظفر ارج رئیس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج گفت: بسیاری از واحدهای عرضه آجیل و خشکبار کالای خود را از بازار استان‌های تهران و تبریز تهیه می‌کنند به همین دلیل قیمت عرضه آنها نسبت به دیگر شهرها بیشتر است.

او اضافه کرد: تعدادی از واحدها هم از تولیدکنندگان استان بطور مستقیم آجیل و خشکبار مورد نیاز خود را از جمله گردو، انجیر و تخمه آفتابگردان تهیه می‌کنند که قیمت این اقلام در بازار کردستان ارزان‌تر از سایر استان‌های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج افزود: در حال حاضر ۳۰ واحد آجیل و خشکبار دارای پروانه کسب و ۶ واحد صنفی نیز بدون پروانه کسب در سنندج فعالیت دارند.

ارج، متفاوت بودن قیمت آجیل و خشکبار در مغازه‌ها را بخاطر بالا یا پایین بودن کیفیت آنها دانست و یادآور شد: تنوع این محصول پر مصرف بویژه در شب یلدا و ایام نوروز زیاد است و براساس کیفیت و نحوه پخت، قیمت آنها با هم تفاوت دارد.

او با اشاره به اینکه از واحدهای آجیل و خشکبار سنندج ۶ واحد دارای سیستم پُخت هستند، تاکید کرد: آجیل و خشکباری که در استان پخت می‌شود قیمتش نسبت به آنچه از استان‌های دیگر وارد شده به مراتب است.

رئیس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج گفت: تعدادی از واحدهای عرضه آجیل و خشکبار در سنندج هنوز از تخصص کافی در پُخت این محصول برخوردار نیستند و همین هم در کاهش کیفیت و در نتیجه پایین تر بودن قیمت آن نسبت به استان‌های دیگر تاثیرگذار است.

ارج افزود: قیمت آجیل و خشکبار در بازار استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش دارد.

او یادآور شد: در قالب گشت مشترک متشکل از کارشناسان اداره تعزیرات، سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه با اولویت میوه و خشکبار بر نحوه عرضه این اقلام در آستانه شب یلدا در بازار نظارت می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا کرونا ویروس آجیل و خشکبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر