Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷۰ الی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت وصل ‌شوند.

مرتضی بلالی در گفت‌وگو با ایسنا تعداد کل روستاهای استان را ۹۸۱ مورد اعلام و اظهار کرد:  برخی از این روستاها ممکن است خالی از سکنه باشد ولی تاکنون مشکل اینترنت ثابت و همراه ۴۲۰  روستای بالای ۲۰ خانوار مرتفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان حدود ۶۰۰ روستای ۲۰ خانوار به بالا وجود دارد، تصریح کرد : از این تعداد  ۱۷۰ مورد از لحاظ پوشش اینترنت با مشکل مواجه بوده و از این تعداد ۲۰ تا ۳۰ مورد به پوشش ADSL مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک پنجم روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند، تاکید کرد: برنامه وزارتخانه این است که مشکل این روستاها را مرتفع کند و اخیرا اسامی، جمعیت، موقعیت جغرافیایی و دیگر مشخصات روستاهای مربوطه برای وزارتخانه ارسال شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: باید در نظر گرفت که اجرای پوشش اینترنت در برخی نقاط استان امکان‌پذیر نبوده و به ۱۰۰ درصد نرسیده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ الی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت وصل ‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات موجود برخی از روستاها از جمله  نبود دسترسی به برق، جاده و ... افرود: امکان انتقال پهنای باند اینترنت برای چنین روستاهایی وجود نداشته و باید برای تامین امکانات دیگر اینترنت این روستا اقدام شود که این موضوع می‌تواند هزینه‌های زیادی را به‌همراه داشته باشد، مسلما صرفه هزینه گزاف برای چهار تا پنج خانوار صرفه اقتصادی نداشته و این موضوع در اولویت نیست.

بلالی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد روستاهای استان پوشش همراه اول را دارند، خاطرنشان کرد: مشکل روستاهای هرچگان و مرغملک در طرح توسعه و ارتقا سایت‌های  BTS لحاظ شده و فعلا  دانش آموزان این روستاها می‌توانند از اینترنت ADSL  موجود در روستاها برای آموزش مجازی  استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه چهارمحال و بختیاری اينترنت روستاها استانی اقتصادی چهارمحال و بختیاری بالای ۲۰ خانوار درصد روستاهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری