Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره روابط افغانستان-ایران، رابطه ایران با طالبان، وضعیت مهاجران افغان در ایران و فاطمیون با شبکه خبری طلوع نیوز گفت‌وگو کرد.

وی درباره تاکید ایران بر خروج آمریکا از منطقه پس از ترور شهید سلیمانی تاکید کرد، ایران همواره گفته است که آمریکا باید از منطقه خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در پاسخ به این سوال که تعاریف ایران از طالبان چیست نیز گفت که بر اساس قوانین هنوز ایران طالبان را از گروه تروریستی خارج نکرده است. 

وی درباره لشکر فاطمیون نیز گفت: اینها بهترین نیروهایی هستند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد می‌تواند از آنها استفاده کند.

مشروح این گفت‌وگو در روزهای آینده منتشر می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، انفجارها و درگیری ها در حومه شمالی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی سوریه در حال وقوع است، عجز و ناتوانی ترکیه را در حمایت از گروه های تروریستی تحت پشتیبان خود نمایان می کند.

 

.

 

ناتوانی ترکیه در برقراری امنیت در شمال حلب در شرایطی است که در مناطق تحت کنترل گروهک تحریرالشام در ادلب نیز حذف برخی فرماندهان و اعتراضات مردمی به بالاترین سطح خود رسیده است.

«رضا الباشا»؛ خبرنگار میدانی سوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم پیرامون دلایل انفجارها و درگیری ها گفت: در این مناطق بیش از یکصد گروه تروریستی مورد حمایت آنکارا با هدف تثبیت نفوذ اقتصادی و امنیتی و همکاری با سازمان اطلاعات ترکیه در حال رقابت با یکدیگر هستند.

در همین راستا اختلافات فرماندهان شبه نظامیان موسوم به لشکر معتصم در شهر مارع بر سر تجارت مواد مخدر، قاچاق و تبادل اتهام در زمینه فساد و خیانت در اموال عمومی، به کشته شدن فرمانده لشکر معتصم و برقراری منع آمد و شد در این منطقه منجر شد.

شواهد حاکی از آن است که ترکیه در منطقه ای که بیش از 100 گروه مسلح تروریست را تحت حمایت خود قرار داده، همچنان نتوانسته  زمینه وحدت نظری و عملی را در صفوف این گروه ها ایجاد کند.

این در حالی است که اردوغان پیش از این مدعی شده بود با نظارت ترکیه و گروه های متحد بر این مناطق، در آینده ای نزدیک ساختاری را پی ریزی خواهد کرد که خواهد توانست به جایگزینی برای دولت بشار اسد در دمشق تبدیل شود.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

 

همزمان افزایش تعداد بمب گذاری ها و درگیری ها میان این گروه های مسلح، خشم و نارضایتی مردم و اهالی ساکن در این مناطق را نیز برانگیخته است تا انتقادات از عملکرد گروه های متحد آنکارا در نوار شمالی سوریه از حلب تا ادلب شکلی آشکار به خود بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه