Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:40:43 GMT

کرونا از بین نرفته بلکه پنهان شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۲۵۸۲

کرونا از بین نرفته بلکه پنهان شده است

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تداوم روند کاهشی آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹، هشدار داد که کروناویروس به هیچ عنوان از بین نرفته بلکه تنها پنهان شده و منتظر کوچکترین اهمال و خطای انسانی است.

دکتر مهرزاد لطفی شنبه ۲۹ آذر در جلسه دانشگاهی ستاد مدیریت بیماری کرونا، با تاکید براینکه باید در مدیریت این بیماری و مبارزه با کووید۱۹ هوشیارانه عمل کنیم، خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی استان کاهش یافته است، اما چرخه های انتقال این بیماری کماکان در جامعه وجود دارد و همه باید برای قطع این زنجیره ها تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از عموم مردم فارس دعوت کرد تا با به تصویر کشیدن فرهنگ غنی مردم استان، از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کرده و امسال این آئین باستانی را با در اولویت قرار دادن موضوع سلامت خود و عزیزانشان، به صورت مجازی برگزار کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ۷۹۳ بیمار مبتلا یا مشکوک در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که ۲۱۸ نفر از آنان به دلیل شرایط وخیم جسمانی در آی سی یو، مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس ۵۳۶ هزار مورد تست کرونا انجام شده است، گفت: با انجام این تعداد تست، ۱۵۸ هزار و ۵۹۸ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی با اشاره به بهبودی ۱۵۲ هزار و ۸۰۴ مبتلا به کروناویروس در فارس، از ابتدای شیوع بیمرای تاکنون، گفت: با اضافه شدن تعداد ۱۰ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر، شمار فوت شدگان از عوارض این بیماری در فارس به ۲۹۰۹ رسیده است.

شناسایی بیش از ۸۰ هزار بیمار در شیراز

همتی با اشاره به آمار تجمیعی کرونا در فارس، ریز تعداد بیماران شناسایی شده در شهرستان‌های استان جز سه شهرستان فسا، جهرم و لارستان اشاره و خاطرنشان کرد که از ابتدای شیوع این بیماری در فارس تاکنون ۸۰ هزار و ۳۵۳ بیمار در شهرستان شیراز شناسایی شده است.

او گفت: پس از شیراز، مرودشت با ۴۴۰۴ مورد؛ کازرون با ۳۹۳۷ مورد؛ فیروزآباد با ۲۶۷۰ مورد؛ ممسنی با ۲۶۵۴ مورد؛ داراب با ۲۵۵۴ مورد؛ آباده با ۲۴۹۸ مورد؛ کوار با ۲۴۴۶ مورد؛ سپیدان با ۱۸۵۹ مورد؛ استهبان با ۱۵۳۶ مورد؛ نی ریز با ۱۴۶۷ مورد؛ زرین دشت با ۱۴۵۴ مورد؛ کوه چنار با ۱۴۰۸ مورد؛ اقلید با ۱۳۷۳ مورد؛ قیروکارزین با ۱۳۵۸ مورد؛ خرم بید با ۱۲۱۰ مورد؛ لامرد با ۱۰۹۹ مورد؛ رستم با ۱۰۹۳ مورد؛ زرقان با ۱۰۴۶ مورد؛ خرامه با ۱۰۲۰ مورد و پاسارگاد با ۱۰۰۱ مورد، فراشبند با ۹۶۷ مورد؛ ارسنجان با ۷۷۸ مورد؛ سروستان با ۶۷۹ مورد؛ مهر با ۴۹ مورد؛ بوانات با ۵۵۷ مورد؛ بیضا با ۵۳۸ مورد؛ بختگان با ۵۰۱ مورد و سرچهان با ۳۸۲ مورد ابتلا را نیز شهرهایی عنوان کرد که از ابتدای شیوع تاکنون، آمار ابتلایان در زیر هزار نفر بوده است و یادآور شد: دیگر موارد ابتلا در استان فارس مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه با توجه به کاهش آمار بیماری در سطح استان در شرایط فعلی، عنوان کرد: این شرایط پایدار نبوده و شکننده است و برای حفظ و بهبود این شرایط، نیاز به همکاری، تداوم این روند و رعایت جدی اصول بهداشتی از سوی مردم هستیم.

همتی با قدردانی از مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی در این بحران، برای مشارکت و پیوستن به پویش «#یلدایمجازییلدای_ماندگار» دعوت کرد و از آنان خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، این مناسبت را با پیوستن به پویش به صورت مجازی برگزار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابتدای شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد