Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@22:23:21 GMT

قیمت دندان شکن آجیل ها در شب یلدای یزد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۳۳۷۲

قیمت دندان شکن آجیل ها در شب یلدای یزد

تین نیوز سمیه گلابگیریان :

 یزد- رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد قیمت انواع مخلفات آجیل شب یلدا را در این استان اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، «محسن جلیلی‌پور» ضمن تاکید بر ضرورت اجتناب از برگزاری دورهمی‌های یلدا به منظور حفظ سلامت خانواده‌ها در برابر بیماری منحوس کرونا، افزود: با این وجود، تهیه آجیل یلدا از مرسوماتی است که با توجه به شرایط حاضر خانواده‌ها می‌توانند به دور از برگزاری دورهمی‌ها آن را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد نرخ آجیل و خشکبار این روزهای بازار یزد، تصریح کرد: قیمت انواع پسته بین ۱۷۰ تا ۳۳۰ هزار تومان و قیمت انواع تخمه کدو بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلوگرم فندوق ایرانی بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، بادام ۵۳ تا ۶۰ هزار تومان و مغز گردو ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

جلیلی‌پور قیمت هر کیلو نخودچی و کشمش را به ترتیب بین ۳۵ تا ۴۵ هزار و ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: آجیل چهار مغز با پسته و فندوق نیز به بین ۲۱۰ تا ۲۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان این که انجیر خشک بین ۱۰۰ تا ۲۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: توت خشک بین ۴۵ تا ۱۲۰ هزار تومان، آلو خشک بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، آلبالو خشک بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و آجیل میوه‌های خشک نیز ۶۵ تا ۱۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلو تعیین شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد در پایان از عرضه انواع میوه خشک شامل سیب، پرتقال، خرمالو، توت فرنگی، تنبه، کیوی، الو، برگه شفتالو و موز برای یلدا نیز خبر داد و گفت: قیمت مخلوط ۱۰ میوه مذکور ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شب یلدا در یزد قیمت آجیل هزار تومان خشک بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!

مجله پلوس وان (Plos One) اخیرا پژوهشی را منتشر کرده است که متعلق به یکی از کشف‌های جدید دانشمندان از تاریخ اقیانوس‌هاست.

به گزارش فارس، ماهی Oncorhynchus Rastrosus، گونه‌ای غول‌پیکر از خانواده ماهی قزل‌آلا که چند میلیون سال پیش در شمال غربی اقیانوس آرام آمریکای شمالی زندگی می‌کرد، دارای یک جفت دندان جلویی بود که از کناره‌های دهانش مانند عاج بیرون می‌آمد.

تخمین زده شده است که این ماهی غول‌پیکر به طول ۲.۷ متر می‌رسد. در ابتدا، محققان تصور می‌کردند که دندان‌های جلویی بزرگ این ماهی مانند دندان‌های نیش به سمت عقب، یعنی به سمت دهان است. این تصور تا حد زیادی به این دلیل بود که فسیل‌های دندان‌ها جدا از بقیه جمجمه کشف شده است.

اگرچه تاکنون کاربرد‌های بالقوه این دندان‌های عجیب به طور کامل مشخص نشده است، اما محققان معتقدند که احتمالاً این ماهی از آن‌ها برای مبارزه یا به عنوان ابزاری برای کندن لانه‌ها در کف دریا استفاده می‌کرده است. دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این امکان وجود دارد که از دندان‌ها برای اهداف متعدد استفاده شوند، ولی احتمالاً از دندان‌ها برای گرفتن طعمه استفاده نمی‌شده است.

کرین کلاسون، پژوهشگر اصلی و استاد آناتومی در کالج پزشکی فیلادلفیا، می‌گوید: «ما برای دهه‌ها می‌دانستیم که این ماهی قزل‌آلای منقرض شده از مرکز اورگان، بزرگترین ماهی‌هایی هستند که تاکنون زندگی کرده‌اند. اکتشافاتی مانند اکتشاف ما نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالا غول‌های مهربانی نبوده‌اند. این دندان‌های بزرگ عاج‌مانند برای دفاع در برابر شکارچیان، رقابت با سایر ماهی‌های قزل‌آلا و در نهایت ساختن لانه‌هایی برای حفاظت از * استفاده می‌شده است.»

برایان سیدلاوسکاس، استاد دانشگاه ایالتی اورگان، می‌افزاید: «ما همچنین تأکید می‌کنیم که ماده‌ها و نر‌ها به طور یکسان دارای دندان‌های بزرگ و عاج‌مانند بوده‌اند.»

 

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول