Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فاطمه کمیلی جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان اظهارداشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از راه مشارکت مردمی و هماهنگی بین‌بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی به اجرا در آمده و انتظار است شهروندان در تحقق این امر تلاش مضاعفی کرده تا شاهد ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این ویروس منحوس باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان بیان کرد: در تداوم این طرح و در راستای اجرای طرح شهید رهنمون، ۹۷ نفر از عشایر منطقه کوه خواجه، اهالی روستای دولت‌آباد و شهر جدید رامشار توسط تیم بسیج جامعه پزشکی هامون ویزیت و از داروی رایگان بهره‌مند شدند.

او افزود: همچنین به عشایرنشین‌های کوه خواجه نیز آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه و ماسک اهدا شد.

کمیلی تصریح کرد: اعزام تیم عمومی در راستای طرح حاج قاسم سلیمانی به منطقه عشایری هوشک و ویزیت ۴۵ نفر به همراه توزیع داروی رایگان، بازدید از چهار نانوایی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی به همت کانون سراوان، اعزام تیم به خانه بیماران مثبت و همچین اطرافیان آن‌ان و توزیع ۴۵ بسته معیشتی به همراه ویزیت رایگان ۲۰ نفر و ارائه مشاوره و آموزش لازم در روستای شندل به همت دفتربسیج جامعه پزشکی هیرمند از دیگر اقدامات انجام شده در طرح شهید سلیمانی است.

او بیان کرد: ۲۸ نفر از اهالی روستای دولت آباد از سوی گروه بسیج جامعه پزشکی هامون ویزیت و از داروی رایگان بهره‌مند شدند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان افزود: همچنین خانه ۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا به‌وسیله کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زابل ضدعفونی و گندزدایی شد.

او  بیان کرد: بهره‌مندی ۱۷نفر از خدمات جامع سلامت و داروی رایگان در روستای دهکول هامون، پلمب یک نانوایی به علت رعایت نکردن مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و بازدید بازرسان بهداشت محیط بسیج جامعه پزشکی این شهرستان از نانوایی‌های سطح دهستان لوتک و آموزش به متصدیان و مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم تجمع و رعایت فاصله اجتماعی از دیگر خدمات ارائه شده است.

کمیلی گفت: بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و پیگیری کدرهگیری اصناف وآموزش های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی سطح شهر محمدآباد از سوی بازرسان بهداشت محیط دفتر بسیج جامعه پزشکی شهرستان هامون و آموزش نمونه‌برداری وانجام تست سریع کووید ۱۹ به مراقبان سلامت، ماما و بهورزان به همت دفتربسیج جامعه پزشکی نیمروز از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مدت است.

او خاطرنشان کرد: کرونا سوغات دورهمی‌ها و حضور در تجمعات آن هم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش بستری‌ها، کاهش مرگ و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر از دیگر اهدافی است که در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مدنظر قرار دارد.

او  افزود: طرح شهید سلیمانی، نخستین اولویت حفظ و صیانت از دستاوردهای ارزشمند نظام سلامت و ارتقا خدمات اولیه سلامت است.

طرح تکمیلی مقابله با بیماری کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس طرح شهید سلیمانی رعایت پروتکل های بهداشتی حاج قاسم سلیمانی داروی رایگان طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود