Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی وزیر بهداشت بر لزوم پرهیز از سهل‌انگاری‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: نمی‌توان به بیماری کرونا خیلی ساده نگاه کرد چون این ویروس نشان داده کوچک‌ترین سهل‌انگاری آن را شعله‌ور می‌کند و چندان ربطی به پول و سرمایه و تخت‌های درمانی ندارد.

دکتر علیرضا رئیسی، امروز در پنجاهمین نشست استانی ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کووید۱۹ در گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه شیوع پاندمی در دنیا هر ۱۵۰ سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: تلاش در سطح دنیا برای مقابله با پاندمی کرونا توسط کادر سلامت ایران قابل‌تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های استکبار جهانی از جمله آمریکا علیرغم لابی‌های رسانه‌ای، افزود: استکبار جهانی در شیوع پاندمی کرونا ذره‌ای از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران عقب ننشست بلکه فشار های خود را تشدید کرد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، با اشاره به توان بالای ایران در دستیابی به آنچه نیاز دارد، افزود: در تولید بسیاری از اقلام و داروها به مرز خودکفایی رسیده‌ایم و در صادرات برخی از اقلام ازجمله تجهیزات حفاظت فردی نیز آماده صادراتیم.

دکتر رئیسی با اذعان به اینکه استان گیلان جز اولین استان‌های درگیر در شیوع ویروس کرونا بود، گفت: بسیاری از استان‌ها ازجمله گیلان تجهیزات و تجربه کنونی را به‌هیچ‌وجه نداشتند.

وی با تقدیر از مدیریت صحیح دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شرایط بحرانی و اوج بحران کرونا، خاطرنشان کرد: این استان از تهدید فرصت ساخته که تجهیز بخش‌های درمان به ۱۰ CT اسکن یا افزایش ۱۸۰ تخت ICU از نشانه‌های مدیریت صحیح استان در حوزه سلامت است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به گردشگر پذیر بودن و تراکم بالای جمعیت در گیلان، افزود: سختی مدیریت در استان گیلان به جهت گردشگر پذیر بودن و حضور افراد در گاه‌گاه‌های مختلف قابل‌توجه و شایسته است.

رئیسی با بیان اینکه هرگاه که مسافرت‌ها زیاد می‌شود استان‌های شمالی پیک جدید را تجربه می‌کنند، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان شاهد افزایش مبتلایان به کرونا بود و بسیار سریع گیلان و اردبیل و سپس گلستان و مازندران از پیک خارج شدند که نشان از مدیرت صحیح و همراهی مردم دارد.

وی با اشاره به وضعیت استان گیلان در شیوع بیماری کرونا، افزود: دو شهرستان فومن و شفت، رضوانشهر، سیاهکل، املش و صومعه‌سرا در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی هستند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت همچنین ارزیابی از وضعیت شیوع کرونا در دنیا داشت و گفت: با شروع فصل سرما در اروپا، درگیری آن‌ها با کرونا با شیب بسیار تندی روبرو شده و میزان واقعی مرگ در کشوری همچون امریکا از سه هزار نفر در روز فراتر رفته است.

رئیسی بر لزوم پرهیز از سهل‌انگاری‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: نمی‌توان به بیماری کرونا خیلی ساده نگاه کرد چون این ویروس نشان داده کوچک‌ترین سهل‌انگاری آن را شعله‌ور می‌کند و چندان ربطی به پول و سرمایه و تخت‌های درمانی ندارد.

وی اعمال محدودیت‌های شدیدتر را تنها راه برای الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و افزود: همراهی مردم، اصناف، بسیج، هلال‌احمر در استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک‌کننده بوده و امیدواریم از موج کنونی ضمن اینکه عبور می‌کنیم، در ادامه نیز به‌صورت یکنواخت شاهد کاهش سیر مبتلایان باشیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت بر ضررت افزایش تست‌ها سراپایی کرونا در مراکز بهداشتی تأکید کرد و گفت: اگر میزان تست مثبت در مراجعین سرپایی بالاتر از ۲۰ درصد باشد وضعیت هشداری است و می‌طلبد مراقبت‌ها در منطقه افزایش پیدا کند.

رئیسی طرح شهید سلیمانی را یکی از بهترین راهکارها برای کنترل اپیدمی کرونا دانست و گفت: طرح شهید سلیمانی در سه حوزه حمایت، مراقبتی و نظارتی فعالیت می‌کند و چند کار اصلی انجام می‌دهد که افزایش تست کرونا، شناسایی و ایزوله کردن افراد بیمار، حمایت هدفمند از بیماران، ردیابی هوشمند از افراد مشکوک، اطلاع‌رسانی و همچنین تقویت بخش سراپایی از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان ابتلا و مرگ‌ومیر در بین سالمندان در معرض خطر است، تصریح کرد: افراد سالمند پرخطر و در معرض خطر کسانی هستند که داری یک یا چند بیماری زمینه‌ای، دارای معلولیت و یا دارای سن بالای ۷۵ سال هستند که اگر در طرح شهید سلیمانی تلاش شود تا پیدا شوند یقیناً شمار مرگ‌ومیر را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، شناسایی سالمندان در معرض خطر را یکی از بهترین اقدام در طرح شهید سلیمانی دانست و گفت: اگر گروه‌های سالمند پرخطر را شناسی و حمایت کنیم، ۷۰ درصد مرگ‌ومیرهای کرونا کاهش پیدا می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه استان گیلان علیرغم اینکه جز استان‌های نخست در درگیری بود در مدیریت کرونا خوب عمل کرده، افزود: گیلان علیرغم تراکم بالا و جمعیت سالمند زیاد در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا معاون بهداشتی وزیر بهداشت رعایت پروتکل های بهداشتی طرح شهید سلیمانی بیماری کرونا استان گیلان سهل انگاری استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا